قائم مقام سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه هم اکنون به دلیل بالا بودن درخواست‌ها برای سفر به ایران، برای پذیرش هیات‌های خارجی صف تشکیل شده است، گفت: اروپایی ها برای بهره گیری از بازار ایران با هم رقابت می کنند.

سعید میرابوطالبی در گفتگو با مهر با اشاره به تلاش غربی ها و سایر کشورهای دنیا برای ایجاد ارتباط مستحکم تجاری با ایران، گفت: هم اکنون ایران در مرکز توجه کشورهای دنیا قرار گرفته و بر این اساس، از زمان اجرایی شدن توافقنامه ژنو، درخواست ها برای اعزام هیات های تجاری به ایران بیشتر شده است.

قائم مقام سازمان توسعه تجارت ایران افزود: در حال حاضر تعداد زیادی از کشورهای خارجی در نوبت سفر به ایران هستند و امیدواریم این درخواست‌ها به افزایش توسعه تجارت ایران با دنیا بیانجامد.

وی با اشاره به اجرایی شدن توافقات ژنو از سوی ایران و گروه 1+5، تصریح کرد: با توجه به اینکه هم اکنون بسیاری از کشورهای غربی با بحران مالی و اقتصادی مواجه هستند، بنابراین اجرای توافقنامه ژنو می تواند کمک شایان توجهی به بهبود وضع اقتصادی و مالی این کشورها داشته باشد.

میرابوطالبی ادامه داد: به گفته برخی مقامات کشورهای غربی، هم اکنون در اروپا مسابقه ای برای بهره مند شدن کشورها از پتانسیل‌ها و فرصت‌های توسعه روابط با ایران شکل گرفته است که باید از آن به بهترین شکل بهره برداری کرد.

وی اظهارداشت: کشورهای غربی در بهره گیری از منافع، رقابت شدیدی با یکدیگری دارند و بنابراین، بهترین فرصت برای ایران است تا با حفظ منافع ملی، توسعه روابط اقتصادی را در دستور کار قرار دهد.