رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کمیسیون تخلفی در تهیه گزارش بودجه 93 نداشته است، گفت: امسال برای اولین بار طی سال های اخیر صفحه اول لایحه بودجه با عدد و رقم خدمت نمایندگان ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر در جلسه علنی روز چهار شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه 93 حجت الاسلام مصباحی مقدم رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در تذکر آئین نامه ای گفت : تذکر من بر اساس ماده 79 آئین نامه داخلی است، آقای رئیس و اعضای هیأت رئیسه بعضی دوستان عضو تلفیق تذکراتی را ارائه دادند که تعریض به بنده بود.

وی افزود: کمیسیون تلفیق را به گونه ای اداره می کردیم که حداقل فشار روی اعضا باشد و حداکثر بازدهی را ایجاد کند.

نمانده مردم تهران ادامه داد: دولت به موقع لایحه را ارائه داد و ما هم به موقع مصوبه کمیسیون تلفیق را تقدیم مجلس کردیم، فرصتی که هیأت رئیسه به کمیسیون تلفیق داده، دو هفته بود و پس از آن یک هفته دیگر هم تمدید کرد و من از آقای ابوترابی فرد خواستم تا این فرصت را تا روز دو شنبه تمدید کند تا بتوانیم موضوع را جمع کنیم، خدا را شکر که اعضای کمیسیون تلفیق همکاری کردند و توانستیم کار را جلو ببریم.

وی گفت: آنچه مطرح شد که رأی گیری در کمیسیون نسبت به درآمدها و هزینه ها صورت نگرفته است باید بگویم این اتفاق دوشنبه عصر رخ داد .

مصباحی مقدم افزود: هر سال وقتی لایحه بودجه به صحن می آمد و آقای عبداللهی کمیسیون تلفیق را اداره می کردند همواره آن چه به مجلس ارائه می شد فاقد اعداد و ارقام صفحه اول بود، بعد متوجه شدیم که این به یک کار فنی نیاز دارد و توسط آقای کردبچه انجام می شود.

رئیس کمیسیون تلفیق ادامه داد: امسال برای اولین بار طی سال های اخیر صفحه اول با عدد و رقم خدمت نمایندگان ارائه می شود.

مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: طبق آئین نامه کار کمیسیون تمام نشده است و تا زمانی که رسیدگی به بودجه پایان یافته و از شورای نگهبان برگردد و شورا آن را تأیید کند کار کمیسیون ادامه دارد که در این فرصت ارجاعی از صحن به تلفیق خواهیم داشت از این رو ما مطابق آئین نامه عمل کردیم و تخلف نشده است.

 

 

 

برچسب‌ها