سمیرم - خبرگزاری مهر: رئیس بخش اداره بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: 390 گونه گیاهی در استان اصفهان وجود دارد که از این تعداد 300 گونه در رویشگاه های طبیعی رشد می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آبتین میرطالبی رئیس بخش اداره بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در نشستی با بیش از 50 بهره بردار منابع طبیعی شهرستان سمیرم که صبح امروز در سالن اجتماعات اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمیرم برگزار شد با اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر استان اصفهان در تولید گونه های طبیعی گیاهی رتبه سوم کشوری را دارد و استان فارس هم در رتبه اول کشوری است.

وی بیان داشت: از عمده ترین گیاهان داروئی زراعی استان اصفهان پس از گل محمدی و زعفران، میتوان به بابونه، آلوئه ورا،کاسنی، رازیانه، زیره سبز، به لیمو، مریم گلی، بادرنجویه و نعناع فلفلی اشاره کرد.

رئیس بخش اداره بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان تاکید کرد: در بین گونه های طبیعی گیاهی گونه گل محمدی و زعفران از نظر میزان تولید و سطح زیر کشت رتبه های برتر تولید زراعی را در کشور دارد.

وی با تاکید بر اینکه بعد از زعفران و زیره سبز، گل محمدی و آویشن و گل راعی وضعیت مطلوبی دارند و از مناسبترین گونه های داروئی کشور برای توسعه زارعت و صادرات اذعان داشت: ایران باید برنامه ریزی لازم برای تامین جایگاه دوزادهم جهانی در گیاهان داروئی را تا سال 2050 در دستور کار قرار دهد.

گفتنی است این نشست در راستای اجرای فعالیت های طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی در شهرستان سمیرم برای اولین مرتبه اقدام شده است که از مزایای همکاری شرکت تعاونی مرتع داران و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و بهره برداران و مجریان طرح تنوع زیستی زاگرس مرکزی برخوردار شده است.