مشهد - خبرگزاری مهر: سهم 18 درصدی ناوگان عمومی خراسان رضوی از سفرهای نوروزی استان، توزیع 14 هزار انواع اقلام فرهنگی بین مسافران نوروزی در کاشمر و بازدید روزانه 7 هزار نفر از مجموعه آرامگاه فردوسی عناوین اخبار کوتاه ستاد هماهنگی خدمات سفر در این استان هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون حمل و نقل عمومی ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان رضوی  گفت: با گذشت 8 روز از آغاز سال نو  طرح نوروزی جابه جایی ایمن مسافرین ناوگان حمل و نقل عمومی خراسان رضوی با جابه جایی 861 هزار و 741  نفر معادل 18 در صد از کل سفرهای استان را به خود اختصاص داد .

حمیدر ضا شهرکی ثانوی افزود: با احتساب سهم72 درصدی سفر جاده ای با ناوگان شخصی ، 6.3  سهم حمل و نقل و حمل و نقل هوایی و 2.8 سهم حمل حمل و نقل ریلی از سفرهای نوروزی استان است .

وی اظهار داشت: تشدید نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت های مسافربری و گسترش پیش فروش بلیت سفر در خارج از پایانه های مسافر بری، تقویت نظارت بر سرویس دهی مسیرهای داخل استانی با هدف ارتقاء خدمات ارائه شده به مجاوران بارگاه منور رضوی از مهمترین فعالیت های ناظرین اداره کل حمل و نقل پایانه های استان در طرح نوروزی 93 است .

بازدید روزانه 5 هزار نفر از موزه فردوسی در تعطیلات نوروز

قائم مقام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از بازدید روزانه 5 هزار نفر به صورت میانگین از موزه فردوسی خبر داد.

محمد رکنی افزود: در تعطیلات نوروز امسال به صورت میانگین روزانه 5 هزار نفر از موزه فردوسی واقع رد آرامگاه فردوسی بازدید می کنند.

وی افزود: این موزه در مجموعه آرامگاهی فردوسی قرار دارد که سالانه میزبان صدها هزار بازدید کننده و علاقه مند است.

رکنی با بیان اینکه بازدید کنندگان از مجموعه آرامگاهی فردوسی علاقه بسیار زیادی به بازدید از موزه فردوسی نیز دارند خاطر نشان کرد: به همین منظور بلیط ورودی جداگانه برای بازدید کنندگان از این موزه در نظر گرفته نشده و افراد با تهیه بلیط مجموعه آرامگاهی فردوسی می توانند زا این موزه نیز بازدید کنند.

بازدید روزانه 7 هزار نفر از مجموعه آرامگاه فردوسی در مشهد

مدیر مجموعه آرامگاه فردوسی از بازدید روزانه 7 هزار نفر از مسافران نوروزی مشهد از این آرامگاه در تعطیلات نوروز 93 خبر داد.

علی اصغر پاکدل اظهار کرد: در تعطیلات نوروز 93 به صورت میانگین روزانه 7 هزار نفر از مجموعه آرامگاه فردوسی بازدید و با زندگی و آثار این شاعر بزرگ و پرآوازه ایران زمین آشنا شدند.

وی افزود: با توجه به افزایش دمای هوا و پیش بینی ورود میلیونی مسافران نوروزی به شمهد در روزهای آینده این پیش بین وجود دارد که میزان بازدید کنندگان از این مجموعه آرامگاهی به 30 هزار نفر در روز افزایش یابد.

وی اضافه کرد: تمامی امکانات برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و بازدید کنندگان از این مجموعه بسیج شده و گردشگران داخلی و خارجی از این مجموعه بازدید می کنند.

پاکدل در ادامه با بیان اینکه تخفیف های مورد نیاز برای گروه های مختلف از جمله دانش امزوان، دانشجویان، جانبازان و خانواده های معظم شهداء در نظر گرفته شده اضافه کرد: این مجموعه در تعطیلات نوروز تا ساعت 21 پذیرای بازدید کنندگان است.

توزیع 14 هزار انواع اقلام فرهنگی بین مسافران نوروزی در کاشمر

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشمر از توزیع  14 هزار انواع اقلام فرهنگی بین گردشگران و مسافران نوروزی دراین شهرستان  خبر داد .

محمد نظام آبادی افزود: اقلام فرهنگی توزیع شده در بین مسافرین نوروزی  در سال گذشته 9 هزار نسخه بود که امسال نسبت به سال های گذشته بیشتر است .

وی اظهار داشت: این اقلام شامل نقشه، بروشور، پوستر ، کارت پستال، بسته های امدادی، فرم نظر سنجی، سجاده و جانماز، پیام های زیست محیطی و بهداشتی، امر به معروف و نهی از منکر، حجاب، سوغات، شاخه گل، کیسه زباله و هشدارهای امنیتی و ترافیکی و...دانست .

نظام آبادی بیان کرد: بالاترین قطب گردشگری  این شهرستان آرامگاه سید مرتضی  با بیش از 120 هزار  از 25 اسفند ماه بالاترین گردشگر را به خود اختصاص داده است .