قم - خبرگزاری مهر: استودیو و اتاق فرمان پخش زنده برنامه‌های مسجد مقدس جمکران با حضور رئیس سازمان صدا و سیما افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بهره برداری و افتتاح استودیو و اتاق فرمان پخش زنده برنامه‌های مسجد مقدس جمکران، شامگاه سه شنبه با حضور عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما، حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق صالحی منش استاندار قم، حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران و همچنین مسئولان صدا و سیمای مرکز قم برگزار شد.

مدیرکل صدا وسیمای مرکز قم، در این مراسم در سخنانی با بیان اینکه یکی از تاکیدات رئیس سازمان صدا و سیما استفاده حداکثری از ظرفیت‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران است، اظهار داشت: در قم برنامه‌های بسیاری در ابعاد مختلف سیاسی، حوزوی، اجتماعی و فرهنگی برگزار می‌شود که این برنامه‌ها به صورت خوبی در رسانه ملی انعکاس می‌یابد.

بهرام محمدی‌نیا، به پخش برنامه‌های مختلف حرم مطهر حضرت معصومه (س) از استودیو حرم اشاره کرد و افزود: پخش برنامه‌های مختلفی از جمله مراسم‌‌های مناسبتی، سخنرانی‌ها و خطبه خوانی مورد استقبال عموم مردم قرار می‌گیرد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز قم ادامه داد: در مسجد مقدس جمکران به دلیل کمبود امکانات، قادر به پخش برنامه‌های زنده نبودیم که با همکاری خوب تولیت مسجد مقدس جمکران و همچنین سازمان صدا و سیما ساخت و راه اندازی استودیوی پخش زنده محقق شد.

وی در ادامه با اشاره به امکانات ایجاد شده در استودیو پخش زنده مسجد مقدس جمکران گفت: تعداد 6 دوربین در نقاط مختلف مسجد و با زاویه گردش ۳۶۰ درجه نصب شده که تصاویر ارسالی این دوربین‌ها از طریق اتاق فرمان کنترل می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز قم افزود: از این پس برنامه‌های مسجد مقدس در شب‌های سه شنبه به صورت مستقیم برای مخاطبان پخش خواهد شد.