يزد - خبرگزاري مهر: امروز در مراسمي با حضور جانشين فرمانده ناجا، سرهنگ ايرج كاكاوند به عنوان فرمانده انتظامي جديد استان يزد معرفي شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسين اشتري، جانشين فرمانده ناجا، پيش از ظهر پنجشنبه در مراسم توديع و معارفه فرمانده انتظامي استان يزد اظهار داشت: يزد يكي از استانهاي امن كشور به شمار مي رود اما به دليل شرايط خاص جغرافيايي، گردشگرپذيري و مهاجرپذيري، مشكلاتي براي اين استان ايجاد شده كه بايد با تدبير و برنامه ريزي رفع شود.

وي بيان كرد: يزد در واقع چهارراه مواصلاتي كشور است و به عنوان بارانداز موادمخدر براي قاچاقچيان مطرح است به همين دليل نياز به تقويت پاسگاه هاي اين استان وجود دارد.

اقدامات خوبي براي توسعه پاسگاه‌ها در يزد انجام مي شود

اشتري ادامه داد: به همين منظور اقدامات خوبي براي توسعه و تقويت پاسگاه هاي استان يزد در نظر داريم كه به زودي اين برنامه ها اعلام خواهد شد.

سردار حسين اشتري، جانشين فرمانده ناجا

وي همچنين با اشاره به حضور گسترده اتباع بيگانه، مهاجرپذير بودن استان يزد به لحاظ صنعتي بودن آن و گردشگر پذير بودن اين استان به خاطر وجود آثار تاريخي و مراكز بزرگ و مجهز درماني، عنوان كرد: اين شرايط براي استان هم فرصت و هم تهديد به شمار مي رود اما بايد تلاش كرد با برنامه ريزي و اجراي سياست هاي صحيح، تهديدها را به حداقل رساند.

جانشين فرمانده انتظامي استان يزد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تغيير و تحولات در نيروي انتظامي و تغيير و جابجايي فرماندهان نيروي انتظامي بيان كرد: تغيير هميشه به دليل ضعف مديريتي نيست و گاهي تغييرات به دليل تسريع در اجراي سياست هاي نيروي انتظامي است.

برنامه ها و سياست هاي نيروي انتظامي با تغيير فرماندهان دچار خلل نمي شود

وي تصريح كرد: نيروي انتظامي برنامه مدوني دارد كه اين برنامه با تغيير و تحولات تغيير نمي كند بلكه فرماندهان جديد مي توانند به اجراي اين برنامه ها شتاب ببخشند.

اشتري همچنين با اشاره به اينكه استان يزد نيز طي دو سه سال اخير، شتاب خوبي در اجراي اين سياست ها داشته است، اظهار اميدواري كرد: روند پيشرفت برنامه هاي نيروي انتظامي در استان يزد با همين شتاب ادامه پيدا كند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه امنيت به طور محسوسي در جامعه ما احساس مي شود، بيان كرد: با مقايسه كشورمان با كشورهاي همسايه، خلأ امنيت در اين كشورها احساس مي شود و امنيت مطلوب و نسبي كه اكنون در كشور ما حاكم است، به خاطر ولايت و رهبري است.

فرمانده سابق نيروي انتظامي استان يزد نيز در اين مراسم با اشاره به وضعيت خوب امنيت در استان يزد اظهار داشت: با تلاش ماموران نيروي انتظامي طي سال‌هاي گذشته، سرقت، تجاوز به عنف و برخي جرائم ديگر به شدت كاهش يافته است.

اطلاع رساني و آموزش سرلوحه كار پليس در استان يزد بوده است

سردار منوچهر امان‌اللهي ادامه داد: ما اطلاع‌رساني و آموزش را سرلوحه كار خود قرار داديم و در اين بين رسانه‌ها، آموزش و پرورش، روحانيون و ... زحمات بسياري كشيدند كه امروز شاهد آثار اين تلاش‌‌ها در شهر هستيم.

سرهنگ ايرج كاكاوند، فرمانده جديد انتظامي استان يزد

وي مجموع كاهش جرائم مهم در استان يزد را شش درصد اعلام كرد و افزود: جرائم مربوط به افاغنه نيز در اين مدت در استان يزد كاهش يافته است.

امان اللهي تاكيد كرد: آنچه در مجموعه انتظامي استان يزد مدنظر ما بود، خدمتگزاري به مردم و اجتماع بوده و هست و در اين راستا به طور قطع مشكلاتي وجود داشته و برخوردهايي صورت گرفته است كه اميدواريم نتيجه آن به نفع استان باشد.

در اين مراسم از تلاش هاي سرتيپ منوچهر امان اللهي تجليل و سرهنگ ايرج كاكاوند به عنوان فرمانده انتظامي استان يزد معرفي شد.

امان اللهي از اين پس در استان كرمانشاه به فعاليت خواهد پرداخت.