نظرآباد - خبرگزاری مهر: فرماندار نظرآباد از دستگیری حفاران غیر مجاز چاه آب و افراد سودجو که شبانه و با توجه به ایام تعطیلات اقدام به حفر چاه آب کرده بودند، خبر داد و گفت: بزرگترین دستگاه حفاری چاه آب توقیف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عمليات شبانه برخورد با حفاري‌هاي غير مجاز آب در نظرآباد شب گذشته با موفقيت و توقيف بزرگ‌ترين دستگاه حفاري پايان يافت.

به همین منظور فرماندار نظرآباد عصر روز جمعه در جلسه ای با حضور برخی از اصحاب رسانه و مسئولان مربوطه با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به كاهش بارش باران و نعمات آسماني و مشكلاتي كه براي تامين آب شرب شهروندان و همچنين آب بخش‌هاي كشاورزي و صنعتي داريم، كارگروه ويژه آب طي ماه‌هاي اخير و با رياست فرماندار با جديت در شهرستان نظرآباد فعاليت مي‌كند.

هر گونه عملیات حفر چاه باید با مجوز امور آب باشد

آقایی تصريح كرد: مصوبات اين كارگروه كه در آن دستگاه‌هاي مختلف از جمله فرمانداري، امور آب، اعضاي شوراي تامين، بخشداري‌ها، جهاد كشاورزي و ... عضويت دارند، لازم‌الاجرا بوده خوشبختانه خدمات خوبي نيز در حوزه تامين آب و حفاظت از منابع آب موجود داشته است.

این مسئول در ادامه بیان کرد: يكي از مصوبات اين كارگروه برخورد با حفر غير مجاز آب و همچنين تخريب چاه‌هاي غير مجاز است كه با جديت پيگيري مي‌شود.

وی افزود: هر گونه عمليات حفر چاه بايد با مجوز امور آب انجام شود به همین منظور پيش از اين تاكيد كرده‌ بوديم كه عمليات حفاري و حتي تردد هر گونه دستگاه حفاري چاه آب در شهرستان نظرآباد بايد با مجوز امور آب باشد و در غير اين صورت نهادهاي انتظامي و قضايي موظف به برخورد قاطع با حفاري‌ها و همچنين ضبط و توقيف دستگاه‌هاي حفر چاه هستند.

فرماندار نظرآباد خاطرنشان کرد: متاسفانه عده‌اي سودجو كه توجهي به مشكلات مردم ندارند، تصور مي‌كردند كه ايام تعطيلات روزهاي اخير فرصت مناسبي براي آنها بوده و مي‌خواستند به صورت شبانه اقدام به حفر چاه آب غير مجاز كنند.

حفر غیر مجاز چاه آب به طور مستقیم منافع روستاییان را تهدید می کند

آقایی اظهار داشت: خوشبختانه عوامل فرمانداري و همچنين بخشداري تنكمان هوشيار بوده و بامداد جمعه از تردد مشكوك بزرگ‌ترين دستگاه روتاري (حفر چاه آب) مطلع شدند.

این مسئول اضافه کرد: پس از اطلاع از ورود غير قانوني و غير مجاز اين دستگاه به بخش تنكمان از توابع شهرستان نظرآباد، موضوع بلافاصله از طريق بخشدار تنكمان به فرمانداري شهرستان نظرآباد اعلام و با تلاش پرسنل امور آب ساوجبلاغ و نظرآباد و با دستور قضايي و با خالت مستقيم فرماندهي پاسگاه شهر تنكمان بزرگ‌ترين دستگاه روتاري كه به صورت غير مجاز در منطقه تردد مي‌‌كرد، توقيف و به پاركينگ منتقل شد.

وي یادآور شد: حفر چاه آب به طور مستقيم منافع مردم به ويژه روستاييان را تهديد كرده است به همین علت اجازه نمي‌دهيم كه افراد سودجو به مردم آسيب برسانند.

فرماندار نظرآباد در پايان با تاكيد بر اينكه حفاظت از منافع مردم تعطيلي نمي‌شناسد و عوامل فرمانداري و بخشداري‌هاي تابعه شبانه‌روز انجام وظايف خود را با جديت پيگيري مي‌كنند، گفت: موضوع برخورد با حفر چاه‌هاي غير مجاز و همچنين برداشت غير قانوني از منابع آب موجود جدي است و اين تلاش‌ها تا برخورد كامل با چاه‌هاي غير مجاز ادامه دارد.