سمنان – خبرگزاری مهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: یک دستگاه قوزه چین پشت تراکتوری پنبه به یکی از کشاورزان شهرستان گرمسار تحویل داده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، خدابخش عرب پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در سالن جلسات جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به تحویل یک دستگاه قوزه چین پشت تراکتوری پنبه به یکی از کشاورزان شهرستان گرمسار افزود: این دستگاه برای توسعه مکانیزاسیون به ویژه در برداشت محصول پنبه با هزینه دو میلیارد ریال تهیه شده است.

وی با تاکید بر این که این دستگاه برای برداشت سال جاری پنبه مورد استفاده قرار خواهد گرفت خاطرنشان کرد: برای تهیه مبلغ خرید این دستگاه 800 میلیون ریال یارانه بلاعوض از محل کمک های فنی و اعتباری مکانیزاسیون، 1100میلیون ریال تسهیلات از محل خط اعتباری ویژه مکانیزاسیون و 300 میلیون ریال نیز از سوی متقاضی دستگاه تامین شده است .

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان با بیان این مطلب که برداشت پنبه به ویژه در شهرستان های گرمسار و آرادان و هزینه های بالای نیروی انسانی را در بر داشت تصریح کرد: با استفاده از این دستگاه و برداشت مکانیزه هزینه تولید کاهش یافته و  انجام کار سهولت می یابد و برداشت به موقع محصول نیز تسریع خواهد شد.
 

برچسب‌ها