زنجان - خبرگزاری مهر: استاندار زنجان با اشاره به اینکه 177 هزار دانش آموز در اول مهر در کلاس های درس این استان حضور خواهند داشت گفت: مدارس این استان برای حضور دانش آموزان در کلاس های درس، آماده سازی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، جمشید انصاری در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش افزود: باید تمام توان و تلاش این دستگاه تعلیم و تربیت در روزهای باقی مانده تا بازگشایی مدارس، بر آماده سازی مطلوب مدارس و بازگشایی مناسب آموزشگاه ها معطوف شود.

وی، خواستار تلاش مسوولان آموزش و پرورش برای تسهیل در روند نقل و انتقال فرهنگیان شد.

استاندار زنجان ضمن قدردانی از تلاش های کارکنان آموزش و پرورش در خصوص اقدامات انجام شده در پروژه مهر گفت: سعی شود با تسهیل روند نقل و انتقال، معلمان همه مقاطع تحصیلی بدون دغدغه خاطر در کلاس های درس حضور داشته باشند و آسایش نسبی آنها تامین شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه این جلسه گفت: آمادگی مطلوب برای بازگشایی مدارس در این استان وجود دارد.

مرتضی تمجیدی با اشاره به اجرای طرح"شهاب'"در راستای شناسایی، هدایت و راهنمایی استعدادهای برتر دانش آموزان از مهر ماه سال جاری افزود: با اجرای این طرح خدمات آموزشی ویژه ای برای دانش آموزان با استعداد و نخبه این استان ارایه خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح "شهاب"در مدارس ابتدایی این استان اجرا می شود یادآورشد: در راستای اجرای این طرح، دانش آموزان نخبه در همان مدرسه محل تحصیل خود، از خدمات ویژه آموزشی در قالب فعالیت های مکمل و فوق برنامه بهره مند خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، از اجرای طرح"تعالی مدیریت آموزشگاهی"در 70 مدرسه این استان خبر داد و گفت: سعی می شود در این مدارس، تا تمام نیازها و مقدمات مدیریت کارآمد فراهم شود.

تمجیدی از بهسازی مدیریت آموزشگاهی به عنوان یکی از برنامه های اصلی آموزش و پرورش نام برد و خاطرنشان کرد: اجرای این طرح موجب رشد کیفیت آموزشی در مدارس استان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به آمادگی آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس گفت : با افزایش دو هزار نفری آمار دانش آموزان ، 177 هزار دانش آموز در اول مهر در کلاس های درس این استان حضور خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی 93- 94 بیش از 15 هزار نیروی انسانی، آماده ارایه خدمات آموزشی و پرورشی برای دانش آموزان این استان خواهند شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش گفت: بیش از 77 درصد معلمان این استان دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر هستند.

علی الله عسگری افزود: با توجه به بالابودن کیفیت آموزشی در شیفت صبح ، بیش از 94درصد مدارس استان زنجان در شیفت صبح دایر خواهد شد و تلاش بر افزایش تعداد این مدارس است.

وی خاطرنشان کرد : برای آشنایی بیشتر معلمان با تغییرات کتب درسی یکهزار و 71 معلم دوره ابتدایی و دو هزار و 679 معلم پایه هشتم متوسطه اول در حال گذراندن دوره های آموزشی تغییر کتب درسی هستند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: دانش آموز، معلم و فضای آموزشی سه مولفه مهم برای شروع سال تحصیلی جدید است.

عسگری تاکید کرد: تاکنون بیش از 92 درصد دانش آموزان استان در سامانه سناد ثبت نام کرده اند، ساماندهی معلمان انجام و طبق برنامه ریزی های لازم سعی شده تا فضاهای آموزشی به شکل مطلوب برای بازگشایی فراهم شود.