ایلام - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: ایلام ظرفیت بسیاری برای توسعه باغات خرما دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا بازدار ظهر دوشنبه در بخش صالح آباد شهرستان مهران گفت: شهرستان مرزي و گرمسيري مهران استعداد كشت درخت خرما داشته و اين دستگاه براي توسعه نخلستان‌هاي مهران برنامه‌ريزي كرده است.

بازدار تصريح كرد: "استعمران" و "زاهدي" از مرغوب ترين خرماي توليدي نخلستان هاي اين شهرستان است و برداشت خرما در شهرستان مهران از اواخر مردادماه آغاز و تا پايان شهريورماه ‏ادامه دارد.

وي افزود: استان ايلام داراي مناطق مختلفي از حيث آب و هوايي بوده و از خرما تا محصولات سردسيري مانند گردو، توت فرنگي و انار در آن توليد و به بازار مصرف ارائه مي‌شود.

اين مسئول با بیان اینکه مناطق گرمسيري ايلام داراي آب و هوا و شرايط اقليمي مناسبي براي كاشت خرما است،
از برداشت محصول خرما خبر داد و بیان کرد: بخش صالح آباد حدود 192 هکتار باغات مختلف شامل انگور ، زیتون و نخیلات خرما است که نزدیک به 35 هکتاراز آن به باغ خرما اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: سطح باغات بارور در این بخش 30 هکتار بوده که پیش بینی می شود در فصل برداشت جاری تقریبا 75 تن محصول خرما تولید و روانه بازار مصرف شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام ارزش اقتصادی تولید خرما برای این میزان را حدود دو میلیارد و 625 میلیون ريال و تعداد اشتغالزایی را به صورت مستقیم 20 نفر و بصورت غیر مستقیم 50 نفر عنوان کرد و گفت: در صورت برنامه ریزی و تخصیص اعتبارات لازم و تامین آب مورد نیاز در مناطق مختلف بخش امکان توسعه این باغات تا بیش از 150 هکتار قابل اجراست.