محسن سلیمانی مجموعه دوجلدی آموزش داستان نویسی برای دانش‌آموزان ابتدیی را ترجمه کرد.

محسن سلیمانی نویسنده و مترجم در گفتگو با خبرنگار مهر از ترجمه مجموعه دو جلدی «آموزش داستان‌نویسی به دانش‌آموزان ابتدایی» خبر داد و گفت:  این مجموعه دو جلدی توسط پای کوبت نویسنده انگلیسی تالیف شده است که خودش در انگلستان شاعر و داستان نویس و معلم دوره ابتدایی است و تالیفاتی درباره داستان و شعر و آموزش آنها نیز دارد.

وی ادامه داد: کوربت در این دو جلد در واقع تجربیات خودش در حوزه آموزش داستان نویسی به کودکان را که در کلاس‌های مختلفش به دست آمده را دسته‌بندی و منتشر کرده است و بر اساس این تجربیات عنوان کرده که در هر یک از مقاطع تحصیلی ابتدایی چگونه می‌توان به کودکان داستان نویسی آموخت.

وی تاکید کرد: کتاب اول از این مجموعه برای  گروه سنی محصل در کلاس اول تا سوم و کتاب دوم برای کلاس‌های چهارم تا ششم تالیف شده است.

سلیمانی ادامه داد: متن این دو کتاب بیشتر کتابی آموزشی برای معلمان است اما می‌شتوان به عنوان یک کتاب کار مورد استفاده داشن‌آموزان نیز قرار بگیرد

این مترجم تصریح کرد: نویسنده در این کتاب با بسیان صریح این مساله که مخالف نداشتن تخیل در کودکان است اظهار داشته که نمی‌توان توقع داشت که داستان‌های کودکان اثری خاص و حرفه‌ای باشد اما تحقق نگارش آن کاری شدنی و ممکن است.  

سلیمانی همچنین با اشاره به شیوه نگارش این کتاب گفت: کوبت در این دو کتاب با ارائه نمونه‌ها و مدل‌های بسیاری سعی کرده مراحل متلف تالیف داستان اعم از سوژه یابی و فنون تگارش و نیز شخصیت‌پردازی و انتخاب افراد و جزئیات یافتن نام و گفتار و ترسیم رفتار برای او را با ارائه مثال‌هایی برای مخاطبان جا بیاندازد.

به گفته سلیمانی این دو کتاب توسط انتشارات ویژه نشر منتشر خواهد شد.