اردبیل – مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: نمونه هایی از سبک معماری شهرستان خلخال در روستای گردشگری « ماسوله» به کار گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم حاجی زاده پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه توسعه روستاهای هدف گردشگری اردبیل گفت: در گذشته برخی مهاجران شهرستان خلخال در روستای ماسوله مقیم شده اند و از معماری خلخال در این روستا به کار بسته اند.

وی نمونه مشابه این معماری را در روستای هدف گردشگری «کزج» عنوان کرد و افزود: خلخالی های مهاجر با هدف حفظ ثروت و اموال خود از این معماری پله ای و زیبا در ساخت خانه های ماسوله استفاده کرده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: شهرستان خلخال در بین سایر شهرستان های استان اردبیل بیشترین تعداد روستاهای هدف گردشگری را دارد و این بیانگر غنای طبیعی و تاریخی این شهرستان است.

حاجی زاده با اذعان به شناسایی ۱۲ روستای هدف گردشگری در استان اردبیل ادامه داد: توسعه زیر ساخت های گردشگری در تمامی این روستا ها مورد توجه است.

وی دست یابی به این مهم را منوط به همکاری بنیاد مسکن دانست و افزود: برنامه های مشترکی با این دستگاه اجرایی تدارک دیده شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان از آمادگی روستاهای هدف گردشگری برای پذیرش گردشگران و مسافران خبر داد و افزود: در قالب طرح جامع گردشگری استان، توسعه زیر ساخت ها در این روستاها در دستور کار قرار گرفته است.