تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان از قطع ۳۳ اصله درخت کاج در منطقه همدانک این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرگزاری مهر، عزیزمیکائیلی با اعلام این خبرگفت: براساس گزارشات مردمی و بازدید کارشناسان سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری نسیم شهر شخصی در منطقه همدانک بدون اخذ مجوز قانونی و صرفا" با هماهنگی دهیار همدانک اقدام به قطع بیش از ۳۳ اصله درخت کاج در قسمت‌های مختلف مرغداری متروکه خود کرده است .

وی افزود: بر اساس بازدید و بررسی انجام شده تعداد درختان سوزنی برگ موجود در حدود ۲۵۰ اصله با میانگین سنی ۳۰ ساله بوده که تعداد ۳۳ اصله درخت قطع شده است .

میکائیلی اظهار داشت: به استناد ماده ۱ قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهری ، قطع بی رویه درختان و نابود کردن آنها در معابر به هر طریقی ممنوع بوده و اقدام به آن در داخل محدوده شهری به پیشنهاد شهرداری و تصویب شورای شهر و  طرح موضوع در کمیسیون مربوطه با حضور نمایندگان دستگاه های متولی از جمله محیط زیست و تصویب در شورای عالی استانها قابل اجرا است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان  تصریح کرد: همچنین بر اساس ماده ۶۸۶ قانون مجازات اسلامی ناظر بر ماده ۴ قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهری در صورت تخلف و طرح موضوع و اعلام جرم در مراجع قضایی علاوه بر جبران خسارت ، به پرداخت جزای نقدی و حبس تعریزی از شش ماه تا سه سال محکومیت پیش بینی شده است.

میکائیلی خاطر نشان کرد: بر اساس تبصره ۱ بند ج ماده ۵ آئین نامه اجرایی اصلاح قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهری و با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و کمبود سرانه فضای سبز مشجر ، پدیده ریزگردها و گرد وغبار در منطقه ، قطع اشجار به هر طریق به مصلحت منطقه ، شهرستان و شهروندان است.

وی در پایان یاد آور شد: این اداره موضوع قطع اشجار را از طریق مراجع قضایی ذی صلاح تا حصول نتیجه و در جهت جلوگیری از تکرار موارد مشابه و سوء استفاده احتمالی افراد سود جو ، پیگیری خواهد کرد.