معاون وزیر جهاد کشاورزی از آغاز خرید تضمینی گندم با عاملیت بانک کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علي قنبري مدير عامل شركت بازرگاني دولتي ايران گفت: اولين محموله هاي گندم مربوط به سال زراعي ۹۴‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌- ۱۳۹۳ در جنوب استان كرمان و سيستان و بلوچستان برداشت و تحويل مراكز خريد گندم در اين مناطق شد.

وی افزود: به منظور ايجاد هماهنگي بيشتر در زمينه انجام عمليات خريد، در سال‌جاري خريد تضميني گندم با عامليت بانك كشاورزي انجام مي شود.

معاون وزير جهاد كشاورزي از ايجاد، هماهنگي و آمادگي كامل مراكز خريد و شعب بانك عامل در سراسر كشور خبر داد و افزود: همه ساله خريد تضميني گندم از اواسط فروردين در جنوب استان فارس شروع و تا آبان‌ماه ادامه داشت، اما امسال استان‌هاي كرمان و سيستان و بلوچستان فصل برداشت و خريد تضميني گندم را آغاز كرده اند.

مدير عامل شركت بازرگاني دولتي ايران اعلام كرد: به منظور رفاه حال گندم‌كاران، ايجاد سامانه بانك كشاورزي براي خريد تضميني گندم از بهمن ماه سال گذشته در دستور كار قرار گرفت و پس از ۲ ماه فعاليت آزمايشي، هم اكنون سامانه خريد اين بانك آماده ارائه خدمات به موقع و كارآمد به كشاورزان است.

وي خاطر نشان كرد: نرخ خريد تضميني گندم براي هر كيلوگرم گندم معمولي در سال‌جاري ۱۱۵۵ تومان و براي گندم دروم  ۱۱۸۸ تومان تعيين كه در شهريور ماه سال ۹۳ و قبل از شروع فصل كاشت اعلام شده و مراكز خريد در سراسر كشور آمادگي كامل دارند تا تمامي گندم‌هاي عرضه شده كشاورزان را با نرخ تضميني خريداري كنند.

معاون وزير جهاد كشاورزي اظهار داشت: پيش بيني مي‌شود در سال‌جاري با توجه به بارش‌هاي خوب اخير، ترويج و توسعه بخش كشاورزي و حمايت از توليدات داخلي محصولات كشاورزي و اعلام به موقع نرخ خريد تضميني، نسبت به سال گذشته  مقدار بيشتري گندم از كشاورزان خريداري شود.

برچسب‌ها