اصفهان- دبیر کمیته هفته سلامت در اصفهان گفت: از سند سلامت استان در هفته سلامت اصفهان رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جهانگیر حسن خانی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: سازمان جهانی بهداشت همه ساله مشکلاتی که جوامع مبتلابه به آن هستند را جستجو و تحت عنوان شعاری به همه کشورها اعلام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شعار هفته سلامت از سوی سازمان جهانی بهداشت ایمنی غذا از مزرعه تا بشقاب مطرح شده است و با بومی سازی آن در ایران این شعار از ایمنی غذا از مزرعه تا سفره مطرح شد، اعلام کرد: با توجه به اهمیت موضوع غذا و مشکلات و بیماری‌هایی که در خیلی از جوامع در اثر مصرف غذاهای ناسالم و نادرست ایجاد می‌شود شعار ایمنی غذا از مزرعه تا سفره مطرح شد.

دبیر کمیته هفته سلامت در اصفهان خاطرنشان کرد: عناوین روزهای هفته سلامت که از فردا برگزار می شود، سیاست‌های کلی سلامت، همکاری بین بخشی، سلامت و سبک زندگی ایرانی - اسلامی و‌ عدالت در سلامت و ارتقای خدمات بهداشتی - درمانی از محورهای این هفته سلامت است.

وی ادامه داد: سلامت، آموزش همگانی و خودمراقبتی، سلامت و مشارکت‌های اجتماعی، سلامت و ارتقای ایمنی غذا، اقتصاد سلامت و توسعه سرمایه‌گذاری از دیگر محورهای هفته سلامت است.

حسن خانی با بیان اینکه در روز اول هفته سلامت از سند سلامت استان رونمایی شد، اعلام کرد: سند سلامت با حضور مسئولان شهرداری، استانداری، نمایندگان مجلس و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رونمایی می‌شود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی، بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این مراسم اظهار داشت: سال گذشته مقداری محموله‌های آرد آلوده در اصفهان کشف و ضبط شد.

موسوی بیان داشت: کمبود نیرو و ناظرین در حوزه نظارت بر مواد غذایی یک مشکل کشوری است که اصفهان نیز از این امر مستثنی نیست.

برچسب‌ها