سمنان - نماينده ولی فقيه در استان سمنان هفته سلامت را فرصت مناسب برای آگاهی بخشی به مردم نسبت به نعمت بزرگ سلامتی دانست و گفت: عملکرد دولت یازدهم در بخش بهداشت و درمان قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله سید محمد شاهچراغي عصر چهارشنبه در ديدار رئيس و جمعی از پرسنل دانشگاه علوم پزشكي سمنان گفت: هفته سلامت فرصت مناسبی است تا بتوانیم مردم را نسبت به نعمت بزرگ سلامتی آگاه کنیم چرا که سلامتی و صحت از مهمترین نعماتی است که خداوند به ما ارزانی داشته است.

وی همچنين ارتقاي سلامت دين و سلامت اخلاق را نيز يکي از مهمترين مسائل اساسي انسان برشمرد و اظهار داشت: امیداواریم طبق فرمایش امام زین العابدین (ع)  از سلامت بدنی، دینی و اخلاقی برخوردار باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به خدمات بخش بهداشت و درمان کشور پس از انقلاب اسلامی، گفت: عملکرد دولت یازدهم در این بخش قابل تقدیر است.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي سمنان نیز در این دیدار ضمن اشاره به عملکرد این دانشگاه گفت: مقوله امنیت و سلامت مواد غذایی مسئله مهمی است و شعار امسال سازمان بهداشت جهانی «ایمنی غذا از مزرعه تا سفره» است و باید تلاش کنیم تا اطمینان کامل از سلامت غذایی مردم ایجاد شود.

دكتر مهدی شادنوش همچنين به طرح تحول نظام سلامت در بخش بهداشت دهان و دندان اشاره كرد و گفت: در این طرح کودکان و نوجوانان چهار تا ۱۴ سال، زنان باردار و مادران شیرده، تحت پوشش قرار می گیرند.

وی در خاتمه تصریح کرد: هدف از این طرح این است تا که بتوانيم ۴۰ از میزان پوسیدگی دندان هاي گروه هدف را كاهش دهيم.