حاج ماموستا عبدالقادر زاهدي نماينده فقيد كردستان در مجلس خبرگان رهبري كه روز گذشته وفات يافت از سن 97 سالگي به امامت نماز جمعه شهر سقز منصوب شد و به رغم گذشت نزديك به 105 سال از عمر وي همچنان در نماز جمعه اين شهر حضور مي يافت.

به گزارش خبرگزاري "مهر" ، حاج عبدالقادر زاهدي يكي از نمايندگان مردم كردستان در مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه سقز بامداد كه روز گذشته در سن 105 سالگي به رحمت حق پيوست در سال 1279 هجري شمسي در روستاي " آب باره " ديده به جهان گشوده و تحصيل و فراگيري قرآن كريم را از روستاي " آيچي " سقز آغاز كرد و سپس به منظور كسب علم و تحصيل در حجره هاي چند روستاي سقز و روستاي بالك مريوان به كسب علوم ديني نزد علماي نامدار آن زمان پرداخت.

عبدالقادر زاهدي اجازه اجتهاد و فتوا را از علامه مرحوم ملا باقر بالك دريافت نمود و به خاطر علاقه به زادگاهش به آنجا بازگشت و مدت 20 سال امام جماعت روستاي " آب باره " بود.

وي از سال 76 به سمت امام جمعه شهر سقز منصوب شد و دو دوره نيز با راي مردم كردستان نمايندگي مجلس خبرگان را به عهده داشت .

نماينده مردم كردستان در مجلس خبرگان رهبري در طول دوران عمر پربار خود شاگردان بسياري را تعليم داد كه امروز بسياري از روحانيان به نام كردستان و سقز سال ها در محضر آن مرحوم شاگردي و كسب علم و دين كردند.

آن مرحوم اواخر عمر خود را به علت ابتلا به بيماري سرطان معده در بستر بيماري بسر برد ولي در بسياري از نمازهاي جمعه با توجه به بيماري و كهولت سن حضور داشت.