رهبر ارکستر سمفونیک باکو همراه با پوریا خادم نوازنده پیانو، پوئم سمفونیک «علمدار» را در سالن دولتی باکو کشور آذربایجان اجرا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پوریا خادم نوازنده جوان پیانو که به دعوت رئوف عبدالله‌اف هنرمند صاحب نام موسیقی آذربایجان به کشور آذربایجان سفر کرده بود، با همکاری ۱۴۰ هنرمند ارکستر سمفونیک باکو و گروه کر در اجرای پوئم سمفونیک «علمدار» حضور پیدا کرد.

فرزین پیروزپی مدیر اجرایی این کنسرت با اشاره به حضور این نوازنده پیانو گفت: در طبقه ورزشکاران کشور ما، علاقه و ارادت خاصی نسبت به حضرت عباس وجود دارد به طوری که ما بارها در صحنه‌های مختلف رقابت‌های جهانی این ارادت را دیده‌ایم. در اجرای یاد شده نیز پوریا خادم با هنرنمایی خود این ارادت قلبی را به آستان مقدس حضرت سید الشهدا به خوبی نشان داد.

وی افزود: پوریا خادم  فرزند پهلوان رسول خادم، کشتی‌گیر ایرانی است که سال گذشته برای بزرگداشت فکرت امیراف به باکو دعوت شده بود. وی پس از اجرای کنسرتو پیانو اثر فکرت امیراف مورد استقبال حاضران قرار گرفت به طوری که توسط فرزند فکرت امیراف مورد تقدیر قرار گرفت. در این اجرا توفیق باکی خان اف، رامیز قلی اف، آقاوردی پاشایف، پاک آیین سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان، ابراهیمی رایزن فرهنگی کشورمان در باکو به عنوان مهمان ویژه حضور داشتند.

این تهیه کننده آثار موسیقایی در پایان بیان کرد: این آشنایی موجب شد مسوولان و اساتید هنری کشور آذربایجان، بار دیگر از پوریا خادم دعوت کنند که این‌بار یکی از آثار او به نام «علمدار» مورد توجه رئوف عبدالله‌اف رهبر ارکستر سمفونیک باکو قرار گرفت و برای اجرا در ماه محرم در باکو انتخاب شد. این اثر با همکاری ۱۴۰ نفر از اعضای گروه کر و ارکستر سمفونیک باکو سوم آبان‌ماه در سالن دولتی باکو به اجرا درآمد .این سمفونی از سرودهای جانسوز در وصف حماسه حضرت عباس از جمله «ای اهل حرم میر و علمدار نیامد» الهام گرفته شده است.