اسفراین - فرماندار شهرستان اسفراین از کسب رتبه نخست این شهرستان در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی طی شش ماهه نخست امسال خبرداد.

مهدی عابدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: صندوق کارآفرینی امید توانست طی این مدت ۱۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان واجد شرایط در این شهرستان پرداخت کند.

وی اظهارداشت: پرداخت این میزان تسهیلات در قالب وام های خود اشتغالی، مشاغل خانگی و کارآفرینی به افراد واجد شرایط اختصاص یافته است.

عابدی افزود: از مجموع تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان، سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به ۲۹ متقاضی مشاغل خانگی، ۱۰ میلیارد ریال به ۴۸ متقاضی طرح های خوداشتغالی و چهار میلیارد ریال به ۱۰ متقاضی کارآفرینی در شهرستان پرداخت شده است.

فرماندار شهرستان اسفراین خواستار استمرار پرداخت تسهیلات به منظور رفع بیکاری جوانان شد و گفت: امیدواریم با اهتمام ویژه صندوق کارآفرینی امید، تعداد بیشتری از متقاضیان کار و اشتغال بتوانند از تسهیلات این صندوق بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات کارآفرینی به ویژه برای طرح های جدید و نو می توانند به صندوق کارآفرینی امید در این شهرستان مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان ۱۳۳ هزار نفری اسفراین در جنوب بجنورد مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد.