قزوین- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین، از ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی، مشاوره، اردویی و تحصیلی به ۲۴ هزار و ۵۴۳ مددجو خبرداد.

هدایت صفری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این نهاد در راستای ارتقای وضعیت مددجویان در ابعاد مختلف خدمات خود را در قالب های مختلف ارائه می کند.

وی افزود: یکی از برنامه های امداد ارائه خدمات فرهنگی است تا خانواده مددجو به واسطه نیاز مالی و فقر مادی دچار آسیب های فرهنگی و فقر فرهنگی نشود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اضافه کرد: در این راستا طی هفت ماهه سال ۹۴ در حوزه خدمت فرهنگی دانش آموزان و دانشجویان، خدمات تحصیلی دانشجویان، اردوهای فرهنگی و تربیتی، خدمات مشاوره ای، آموزش خانواده و کانون فرهنگی و تربیتی  در مجموع بیش از شش میلیارد و ۶۳۳ میلیون و ۹۱۰ هزار ریال هزینه شده است.

وی افزود: این میزان خدمت به ۲۴ هزار و ۵۴۳ مددجو ارائه شده است که سه هزار و ۳۱۵ دانش آموزان خدمت فرهنگی، ۹۹ نفر دانشجو خدمت فرهنگی، شش هزار و ۲۲۰ مورد خدمات مشاوره و ۹ هزار و ۳۳۲ مورد آموزش خانواده دریافت کرده اند.

صفری اعلام کرد: همچنین ۷۱۸ دانشجو کمک هزینه شهریه دریافت کرده و سه هزار و ۷۶۴ نفر در کانون های فرهنگی و تربیتی و یک هزار و ۹۵ نفر از خدمات اردوی فرهنگی و تربیتی بهره مند شده اند.

وی توضیح داد: در این میان دانش آموزان ۷۳۶ میلیون ریال خدمت فرهنگی، دانشجویان بیش از ۷۹ میلیون ریال خدمت فرهنگی و دانشجویان بیش از یک میلیارد و ۴۰۹ میلیون ریال خدمات تحصیلی «شهریه» دریافت کرده اند همچنین بیش از یک میلیارد و ۵۴۸ میلیون ریال در حوزه اردوهای فرهنگی و تربیتی، ۵۸۵ میلیون ریال خدمات مشاوره ای، بیش از یک میلیارد و ۲۵۶ میلیون ریال در حوزه آموزش خانواده و بیش از یک میلیارد و ۶۳۳ میلیون ریال در حوزه کانون فرهنگی و تربیتی خدمات ارائه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین یادآورشد: این خدمات در دیدگاه امداد سرمایه گذاری است که منجر به ارتقای شرایط خانواده مددجو می شود تا فقر در خانواده مددجو ماندگار نشود.