رئیس اتاق اصناف ایران با گلایه از نوسانات اخیر ارزی، گفت: افزایش نرخ ارز کم کم دارد بازار را اذیت می‌کند و این موضوع در پروسه تولید تاثیر منفی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، علی فاضلی در چهارمین اجلاسیه دور ششم اتاق اصناف ایران که با حضور وزیر دادگستری و معاون پارلمانی رئیس جمهور در حال برگزاری است، تعداد قوانین و مقررات دستگاه‌ها را ناشی از ناکارآمدی قوانین دانست و گفت: اگرچه قانون نظام صنفی اصلاح شده اما هنوز نتوانسته است نیازهای بخش اصناف کشور را فراهم کند.

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: تعداد قوانین و مقررات دستگاه‌ها نشانگر این است که تا به امروز تمهیداتی برای کارآمد ساختن این قوانین اتخاذ نشده است و هم اکنون قانون نظام صنفی، اصناف را به شدت اذیت می کند و در جهت تسهیل امور نیست.

وی، یکی از مزیت‌های دولت یازدهم را کمترین دخالت در امور بازار دانست و تصریح کرد: اگرچه دخالت دولت در امور بازار حداقل است اما افزایش نرخ ارز کم کم دارد بازار را اذیت می‌کند و در پروسه تولید، تاثیر منفی خواهد داشت.

به گفته فاضلی: دخالت اندک دولت در امور بازار باعث امیدواری کسبه بازار شده و آنها همچنان خود را در کنار دولت می‌دانند اما معتقدند در بحث اصلاح قوانین، دولت باید اقدامات ویژه ای انجام دهد.