اصفهان - رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: بدنبال راه‌اندازی دفتر پیگیری امور رتبه‌بندی در اتاق بازرگانی اصفهان ، رتبه‌بندی اعضای اتاق و فعالان اقتصادی اصفهان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالوهاب سهل‌آبادی ظهر شنبه در نشست اعضای اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: در گام نخست، به منظور عملیاتی کردن برنامه رتبه‌بندی فعالان اقتصادی در سراسر کشور و دستورالعمل اتاق بازرگانی ایران، اتاق اصفهان به عنوان نخستین اتاق برای راه‌اندازی دفتر پیگیری امور رتبه بندی انتخاب شد.

وی ادامه داد: این دفتر برای ارایه خدمات رتبه‌بندی به اعضای اتاق و فعالان اقتصادی اصفهان از آذرماه کار خود را آغاز کرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان تصریح کرد: این رتبه‌بندی به منظور پاسخ‌گویی به نیازهای تمامی ذی نفعان بدنه اقتصادی کشور با توجه به حوزه فعالیتی متقاضی و با هدف ایجاد تمایز بین فعالان اقتصادی و تسهیل روابط تجاری و بهبود مستمر محیط کسب و کار از طریق یکی از مدل‌های رتبه بندی طراحی شده توسط مرکز ملی، صورت می‌پذیرد.

وی اعلام داشت: به صورت کلی هسته اصلی تمام رتبه‌بندی‌ها شامل جمع‌آوری داده‌های مالی، مدیریتی، قانونی و حقوقی مربوط به سه سال اخیر از متقاضیان بوده و هم اکنون بالغ بر یک هزار بنگاه اقتصادی شامل شرکت‌های تولیدی، خدماتی، بازرگانی و پیمانکاری، حوزه فناوری اطلاعات و دانش بنیان رتبه‌بندی شده و گواهی‌نامه خود را دریافت کرده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: نتیجه کلی این رتبه‌بندی بعد از یک دوره پنج ساله، شفافیت و بهبود هر چه بیشتر در فضای کسب و کار است.

وی اعلام کرد: تسهیل و تسریع در راه‌اندازی دفاتر استانی، با هدف توسعه مشارکت و لزوم پیگیری امور رتبه‌بندی در اتاق‌های سراسر کشور و کاهش زمان فرآیند رتبه‌بندی، تسهیل فرآیند جمع‌آوری مستندات، کاهش مراجعات، پیگیری‌های حضوری و تلفنی نمایندگان متقاضیان از کارشناسان رتبه‌بندی مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران، درصدر اولویت برنامه‌های این مرکز در دوره هشتم هیئت نمایندگان اتاق‌های بازرگانی در سال ۹۴ قرار گرفت.