در پي درگذشت امير سرتيپ خلبان ستاد دكتر "محمد دانشپور" جانشين معاونت اطلاعات و عمليات ستاد كل نيروهاي مسلح، اين ستاد با صدور بيانيه اي به تشريح ويژگي هاي مديريتي و فردي وي پرداخت.

به گزارش خبرگزاري "مهر" در اين بيانيه آمده است: امير سرافراز جبهه حق، سرتيپ خلبان ستاد دكتر محمد دانشپور، مجاهدي شجاع و گمنام، خدمتگزاري صديق براي انقلاب اسلامي و عاشق حضرت امام خميني (ره) و حضرت آيت الله خامنه اي عزيز فرمانده معظم كل قوا بود.

همچنين در اين بيانيه پيرامون خدمت ارزنده وي آمده است: تاريخ سراسر ايثار اين مرز و بوم، شاهد مجاهدت هاي خالصانه و خستگي ناپذير، اخلاق نيكو و منش والاي او مي باشد كه تا آخرين زمان حيات پر ثمر خود، دست از تلاش و كوشش در راه انجام وظايف مهم خود بر نداشت.

ستاد كل نيروهاي مسلح تاكيد كرد: امير سرافزار اسلام دكتر دانشپور كه انشاء الله مقام شهيد را نزد خداوند متعال خواهد داشت با اخلاص و اعتقاد و ايمان در راه اعتلاي كلمه الله وحفظ و حراست از انقلاب و مرزهاي ميهن اسلامي، مردانه ايستادگي كرد تا تلاش و رشادت هايش جاودانه بماند و خاطره اش هرگز از ذهن وحافظه ملت بزرگ ايران نرود.

امير دانشپور مدت 8 سال در خدمت دفاع مقدس بود و بارها مورد تشويق قرار گرفت و به وي ارشديت جنگي اعطاء گرديد و در سوم خرداد سال 1369 نشان درجه 2 فتح از سوي مقام معظم رهبري و فرمانده كل قوا دريافت كرد.

امير دانشپور مديري متخصص و آگاه به مسايل فني و تخصصي روز بود. وي داراي نگرش عميق و منطقي به مسايل نظامي،جنگ و منطقه بود. اهل مطالعه، پرسشگر و يك محقق تمام عيار بود. از پديده ها و چالش ها هراسي نداشت و به عنوان نكات تجربي از آنها بهره مي برد.

به گزارش مهر، مديري پركار، خستگي ناپذير، منضبط و وقت شناس بود. گشاده رويي، مدارا، صميميت و برادري با همكاران ارتشي، سپاهي، بسيجي و كارمند از رفتارهاي برجسته مديريتي او بود.

ويژگي كه همواره به مديريت او كمك مي كرد تيزهوشي، تجربه، آگاهي از سوابق واطلاع از شگردهاي دشمن بود. او طراح علميات ها بود. نوآوري تنوع و ابتكارات در طرح هاي او كاملا نمايان بود.

پي گيري امور از طريق اصولي وصحيح با زمانبندي و دقت در نوشتار و گفتار خود و ديگران، او را كارآمد و نمونه كرده است.

از نقش اطلاعات بويژه در زمينه سلاح، تجهيزات، تاكتيك و اقدامات هوايي در سطح جهان و منطقه بخوبي آگاهي داشت.

در اين بيانيه صفات اخلاقي برجسته وي تهذيب، ايمان، اعتقاد،مهرباني و صميميت، انضباط، مدافع انقلاب اسلامي و رهبري و از همه جهت ها نمونه بودن بر شمرده شده است.

اين بيانيه از وي به عنوان يادگار بي بديل دوران 8 سال دفاع مقدس واستاد سرافراز گمنام اسلام ياد كرده و مي افزايد: به پاس خدمات آن فقيد سعيد از عموم مردم، جوانان و به ويژه از خانواده هاي معظم ايثارگران و نيروهاي مسلح دعوت مي شود تا در مراسم شب هفت وي كه در روز پنج شنبه 28/2/85 از ساعت 9 تا 11 صبح در مسجد النبي (ص) ستاد نيروي هوايي ارتش واقع در خيابان پيروزي و در مراسم دعاي ندبه كه در روز جمعه 29 ارديبهشت ساعت 30/7 در مهديه كوي انقلاب در خيابان پيروزي و نيز مراسم مزار ايشان كه درهمان روز و در ساعت 9 صبح در قطعه 84 بهشت زهرا(س) برگزار مي گردد، شركت فعال نمايند.

به گزارش مهر، امير دانشپور در روز پنج شنبه 21/2/85 براثر عارضه قلبي پس از 38 سال خدمت و در سن 56 سالگي به ديار باقي شتافت و در روز يكشنبه 24/2/85 در حضور مقامات و مسئولان كشوري و لشكري، كاركنان نيروهاي مسلح وعموم مردم از مسجد جهاد ستاد كل نيروهاي مسلح تشييع و در قطعه 84 بهشت زهرا (س) خاكسپاري شد.

مراسم بزرگداشت عروج ملكوتي يادگار دوران 8 سال دفاع مقدس سرباز سرفراز و گمنام ارتش اسلام امير سرتيپ خلبان دكتر محمد دانشپور جانشين فقيد معاونت اطلاعات و عمليات ستاد كل نيروهاي مسلح به شرح زير برگزار مي شود:

مراسم شب هفت : پنجشنبه 28/2/85 از ساعت 19 تا 11 درمسجد النبي (ص) ستاد نيروي هوايي ارتش واقع در خيابان پيروزي

مراسم دعاي ندبه: جمعه 29/2/85  از ساعت 30/7 تا 30/8 در مهديه كوي انقلاب واقع در خيابان پيروزي سه راه سليمانيه منازل سازماني دوشان تپه

مراسم مزار: جمعه 29/2/85 از ساعت 9 صبح پس از برگزاري دعاي ندبه در آدرس ذكر شده در ساعت 30/8 حركت به سمت بهشت زهرا(س) قطعه 84