مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تاکید کرد که نباید بین طلاب شاغل در نهادها و فعالیتهای علمی و آموزشی حوزوی فاصله بیافتد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس اسکندری امروز در نشست تعامل حوزه و روحانیون نهادها که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون حوزه انقلابی، اظهار کرد: باید علل و عوامل تقریب حوزه به نظام و انقلاب و عواملی که ممکن است منجر به دورشدن حوزه از انقلاب شود را بررسی کرد تا به راهکارهای رسیدن به حوزه انقلابی دست یافت.

وی تاکید کرد: بزرگان حوزه و نظام معتقدند که انقلاب و نظام اسلامی فرزند حوزه علمیه است و نباید بین این پدر و فرزند جدایی ایجاد شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در بیان راهکارهای کم‌کردن فاصله حوزه و انقلاب گفت: طلاب شاغل در نهادهای مختلف نباید از فعالیت‌های علمی و آموزشی حوزوی فاصله بگیرند چون یکی از ذهنیت‌هایی که حوزویان نسبت به طلاب شاغل در نهادها دارند این است که این افراد درس و بحث‌های حوزوی را رها کردند و همانند کارمندان معمولی مشغول فعالیت هستند و دانش حوزوی آنها ارتقا نیافته است.

حجت‌الاسلام اسکندری تصریح کرد: باید از برخی برخوردهای تند از ناحیه عناصری که خودشان را انقلابی یا طرفدار نظام و رهبری می‌دانند جلوگیری شود، چراکه دامن زدن به اختلافات منجر به شکاف بیشتر میان حوزه و نظام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم برگزاری اجلاسیه نهادهای دارای روحانیون شاغل را اقدامی مفید برشمرد و پیشنهاد کرد که این اجلاسیه هر ساله با حضور مسئولان نهادهای مختلف و شخصیت‌های حوزوی برگزار شود.

وی همچنین پیشنهاد کرد که در این همایش از طلاب شاغل در نهادها که علاوه بر موفقیت‌های شغلی، فعالیت‌های علمی و تحقیقی داشتند معرفی شوند تا حوزویان متوجه شوند که این افراد، درس و بحث‌های حوزوی را رها نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام اسکندری برگزاری دوره‌های توانمندسازی طلاب شاغل در نهادهای نظام و برگزاری جلسات توجیهی برای مسئولان و حوزویان را مورد تاکید قرار داد.

برچسب‌ها