فرامرز قهرمانی‌فر هنرجوی سابق انجمن سینمای جوانان ایران مدال طلای مسابقه عکاسی سه بعدی هالیوود را از انجمن عكاسی آمریكا «پی اس ای»، دریافت كرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرامرز قهرمانی فر با اعلام خبر دریافت این مدال عنوان کرد: مدال طلای مسابقه عكاسی سه بعدی هالیوود از انجمن عكاسی امریكا پی.اس.اِی سومین و مهمترین مدال من در سال ۲۰۱۶ بود كه آن را از پنجاه و ششمین دوره مسابقات بین المللی عكاسی سه بعدی هالیوود دریافت كرده ام.

وی پیشتر نیز در سال ۲۰۰۰ میلادی با  شركت در یک مسابقه بین المللی عكاسی سه بعدی مدال اس.اس.ای (Stereoscopic Society of America) را از انجمن ملی عكاسی سه بعدی امریكا كسب كرده بود.

قهرمانی فر در خصوص فعالیت های خود در انجمن سینمای جوانان ایران تصریح كرد: فعالیت های هنری خود در رشته استریوگرافی (سه بعدی) را از سال ۱۳۶۷ آغاز كرده ام و كار فیلمبرداری و كارگردانی چند فیلم كوتاه سه بعدی را از سال ۱۳۷۶ در انجمن سینمای جوانان تهران كلید زدم و با توجه به علاقه خاصی كه به هنر تصویرسازی سه بعدی داشتم این رشته را به عنوان رشته اصلی كار خودم قرار دادم و هم اكنون در همین رشته فعال هستم.

این كارگردان و متخصص سینمای سه بعدی ورود فن آوری ها و تجهیزات به روز صنعت فیلمسازی را از ضرورت های سینمای كشور دانست و افزود:‌ این فن آوری ها  ظرفیت های جدیدی برای سینما ی كشور ایجاد می كنند.

وی با اشاره به اهمیت عكاسی در شكل دهی سینمای سه بعدی افزود: به نظر من عكاسی سه بعدی پایه و اساس فیلمبرداری فیلم های سه بعدی محسوب می شود و رمز موفقیت در نشان دادن مفاهیم برای فیلمبردار و كارگردان فیلم سه بعدی در گرو مشاوره صحیح با عكاس و نقاش و گرافیست سه بعدی است و باید از تجربیات عكاسان سه بعدی استفاده و بهره لازم كسب شود.

قهرمانی فر كه دوره آموزش عكاسی خود را در انجمن سینمای جوانان ایران طی كرده بود و كارگردانی اولین فیلم های سه بعدی كوتاه سینمای ایران را به تهیه كنندگی انجمن سینمای جوان در كارنامه خود دارد، یادآور شد: اگر عكاسی سه بعدی را به چشم تفریحی نگاه نكنیم، هر عكس باید دارای معنی و مفهوم و همچنین  پیامی برای بیننده داشته باشد تا با بیننده  ارتباط بیشتری برقرار كند.

وی درپایان درباره آخرین پروژه كاری خود اظهار کرد: آخرین پروژه من، تولید عكس و فیلم سه بعدی برای نمایشگرهای سه بعدی بدون نیاز به عینک بود كه با موفقیت به پایان رسید و در حال حاضر مشغول نگارش مقاله آموزشی پیرامون این موضوع هستم.