حجت الاسلام علی ملانوری مدیر کمیته نشست‌های نمایشگاه قرآن گفت: کمیته نشست‌های نمایشگاه قرآن ١٢ نشست علمی تخصصی برگزار خواهد کرد که عنوان آن، قطره‌ای از اقیانوس قرآن است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم افتتاحیه نشست‌های علمی - تخصصی بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‎‌المللی قرآن کریم، با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی؛ رئیس نمایشگاه قرآن و حجت‌الاسلام والمسلمین علی ملانوری؛ مدیر کمیته مجامع، محافل و نشست‌های نمایشگاه قرآن، روز چهارشنبه ٢٦ خرداد ماه در محل برگزاری نشست‌های نهادها و مؤسسات نمایشگاه قرآن برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و پس از آن حجت‌الاسلام والمسلمین علی ملانوری؛ مدیر کمیته مجامع، محافل و نشست‌های نمایشگاه قرآن گفت: این نمایشگاه در دو حوزه فرهنگ و هنر خدمت‌رسانی می‌کند، آنچه مد نظر معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد فهم قرآن است، اندیشیدن در متن قرآن است که ان‌شاءالله محقق شود.

وی افزود: کمیته نشست‌ها، ١٢ نشست علمی تخصصی برگزار خواهد کرد که موضوعات آن، قطره‌ای از اقیانوس قرآن است؛ معتقدیم اگر نهضت فهم قرآن را در سیاست‌گذاری ها پیگیری کنیم باید اندیشه و نظر امام(ره) و رهبری را بدانیم.

ملانوری خاطرنشان کرد: برای تسری دادن نهضت فهم قرآن در جامعه باید مفاهیم قرآن در مورد خانواده و جامعه را پیگیری کنیم. اگر بخواهیم فهم قرآن را به طور کلی مد نظر قرار دهیم باید نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را ببینیم که به همین دلیل نیز نشست‌ها چنین موضوعاتی دارند.

وی اظهارداشت: باید مباحثی را که در نشست ها مطرح می شود؛ بازنشر دهیم که در سال‌های آینده نیز بتوان از آنها استفاده کرد.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «به سوی فهم قرآن» از ٢٤ خرداد ماه تا ٨ تیر ماه مصادف با ٧ تا ٢٢ ماه مبارک رمضان به مدت ١٦ روز در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) از ساعت ١٨ الی ٢٣:٣٠ برگزار می شود.