مدرس حوزه علمیه قم در بازدید نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: از گام های اصلی برای تبیین مفاهیم قرآن به صورت عملی درجامعه می تواند ازطریق انس مردم با خواندن و تدبر در قرآن باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین فلاح زاده، مدرس حوزه علمیه قم در بازدید از نمایشگاه قرآن گفت: تشکیل کمیته ای از کارشناسان و متخصصان حوزوی و دانشگاهی برای نهادینه کردن مفاهیم قرآنی در جامعه ضرورت دارد.

وی افزود: تمامی مفاهیم قرآنی در زندگی کاربرد دارد و می توان آنها را در زندگی نهادینه و پیاده سازی کرد. قرآن کتاب زندگی و درس زندگی است و برخی از آیات آن به صورت مستقیم دستورالعمل است.

وی تصریح کرد: بهترین شیوه برای عملیاتی کردن مفاهیم قرآنی این است که از کارشناسان رشته های مختلف حوزوی و دانشگاهی شامل جامعه شناس، روانشناس، مفسر قرآن و فقیه کمیته ای تشکیل شود و این کمیته مفاهیم قرآن را به صورت دستورالعمل عملیاتی در جامعه پیاده کنند.

فلاح زاده اظهار داشت: در مورد مفاهیم قرآن باید کار کارشناسی صورت بگیرد تا مفاهیم استخراج شده را به جامعه منتقل کنیم.

وی در ادامه افزود: مفاهیم قرآنی پس از کار کارشناسی باید برای اقشار و سنین مختلف تقسیم بندی شود، بنابراین یکی از گام های اصلی برای تبیین مفاهیم قرآن به صورت عملی در جامعه می تواند به صورت انس مردم با قرائت و خواندن ترجمه قرآن و تدبر در آن باشد و نمایشگاه هر سال این موضوع را  یادآوری می کند.

این مدرس حوزه علمیه قم در پایان یادآور شد: درباره مفاهیم قرآنی باید به مردم راهکار بدهیم و دستورالعملی را در این زمینه تهیه کنیم.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «به سوی فهم قرآن» از ٢٤ خرداد ماه تا ٨ تیر ماه مصادف با ٧ تا ٢٢ ماه مبارک رمضان به مدت ١٦ روز در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی(ره) از ساعت ١٨ الی ٢٣:٣٠ برگزار خواهد شد.