جدیدترین فهرست دانشمندان برتر علوم پزشکی کشور در جمع یک درصد دانشمندان پُراستناد دنیا منتشر شد و تعداد محققان ایرانی در این فهرست به ۳۳ نفر افزایش یافت.

دکتر پیام کبیری - رئیس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: فهرست دانشمندان علوم پزشکی کشور در جمع  ۱ درصد دانشمندان پُراستناد دنیا  براساس نظام رتبه‌بندی ESI -‌ Essential Science Indicators  در ماه می سال ۲۰۱۶ میلادی منتشر شده است.

وی افزود: بر اساس نتایج اخیر این نظام رتبه‌بندی معتبر بین‌المللی، تعداد دانشمندان برتر علوم پزشکی کشور که در گروه ۱ درصد دانشمندان پُراستناد دنیا قرار گرفته‌اند به ۳۳ نفر افزایش یافته است.

رئیس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت با اشاره به سهم دانشگاه های علوم پزشکی کشور از این دانشمندان گفت: ۱۹ نفر از دانشگاه علوم پزشکی تهران، ۴ نفر از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ۳ نفر از دانشگاه علوم پزشکی تبریز هستند.

وی افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی و شیراز هر کدام دو نفر و دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، مشهد و زنجان هر کدام یک نفر در این فهرست دارند.

کبیری با اشاره به محققانی که برای اولین بار به این فهرست راه یافتند، گفت: در رتبه‌بندی اخیر، دکتر شاهین آخوندزاده از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر علیرضا استقامتی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر پروین میرمیران از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دکتر مازیار مرادی لاکه از دانشگاه علوم پزشکی ایران برای اولین بار به جمع دانشمندان ۱ درصد برتر پُراستناد کشور پیوستند.

وی تاکید کرد: مبنای این رتبه‌‌بندی گردآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات یک درصد مقالات دارای بیشترین استنادات در پایگاه اطلاعاتی ISI Web of Sciences در فاصله ده‌سال و دو ماه ژانویه ۲۰۰۶ تا پایان فوریه ۲۰۱۶ بوده و اطلاعات آن هر دوماه یکبار روزآمد می‌شود.