تبریز- مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی، با تاکید بر ضرورت تاسیس صندوق های پژوهش و نوآوری غیردولتی در آذربایجان شرقی گفت: این صندوق های می توانند حامی فناوران باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استانداری آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در نشست تخصصی ایجاد صندوق پژوهش و نوآوری غیردولتی اظهار کرد: هیئت وزیران سال گذشته  به استناد ماده ۴۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور اساسنامه تاسیس صندوق های  پژوهش وفناوری غیر دولتی را تصویبل کرد و این صندوق ها دارای شخصیت حقوق غیر دولتی بوده و استقلال مالی دارند.

وی با اشاره به موضوع فعالیت این صندوق ها گفت: ارائه خدمات مالی و تسهیلاتی به اشخاص حقیقی و حقوقی به صورت یارانه، تسهیلات کوتاه مدت و بلند مدت، پرداخت تمام و یا بخشی از سود تسهیلات و جرایم متعلقه و ارائه خدمات ضمانت نامه ای برای اجرای طرح های پژوهشی، فناوری، نوآوری و تجاری سازی نتایج پژوهش ها، سرمایه گذاری خطر پذیر، مشارکت و سرمایه گذاری در ایجاد، توسعه و راهبری و توانمندسازی شرکت های پزوهشی و فناوری و دانش بنیان و ...  از جمله موضوعاتی است که این صندوق های می توانند در این زمینه ها فعالیت کنند.

جهانگیری با اشاره به حمایت های دولت از این صندوق ها گفت: دولت نیز سهم مشخصی در این صندوق ها دارد و از این نظر حمایت های مورد نیاز از سرمایه گذارانی که اقدام به تاسیس این صندوق می کنند صورت می گیرد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه در بسیاری از استانهای کشور این صندوق تشکیل شده است ما هنوز در اول راه هستیم و تلاش می کنیم در آینده نزدیک با همکاری بخش خصوصی این صندوق در استان ما نیز ایجاد شود.