بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: دو هزار و ۳۰۰ زن سرپرست خانوار در این استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرارگرفته‌اند.

عباس اهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام این خبر اظهار کرد: همچنین ۶۰ درصد از مددجویان کمیته امداد در خراسان شمالی را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

وی افزود: این میزان ۲۰هزار و ۹۵۵ زن سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد را شامل می‌شود که از این تعداد ۱۷ هزار و ۹۳۴ نفر زنان سرپرست خانوار به‌موجب فوت همسر تحت پوشش کمیته امداد هستند.

اهرابی بیان داشت: ۱۰ درصد از این زنان شامل دو هزار و ۵۸ نفر نیز به سبب طلاق تحت پوشش این نهاد قرارگرفته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمال تصریح کرد: در حال حاضر هشت هزار و ۶۰۰ دختر ۱۴ تا ۳۵ سال در آستانه ازدواج و همچنین یک هزار و ۵۴۵ دختر ۳۵ سال به بالا، بازمانده از ازدواج از سوی کمیته امداد خراسان شمالی تحت پوشش قرار دارند.

اهرابی اظهار داشت: زنان سرپرست خانواری که تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند علاوه بر اینکه هرماه مبلغی به‌عنوان کمک‌هزینه زندگی دریافت می‌کنند، در کلاس‌های آموزشی مهارت‌آموزی برای ایجاد اشتغال و فراهم شدن زمینه خودکفایی، حضور می‌یابند.

وی افزود: پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی دو هزار و ۳۰۰ زن سرپرست خانوار از طریق بیمه تأمین اجتماعی از دیگر حمایت‌های این نهاد از این قشر بوده است.