معاون پارلمانی رئیس جمهور در مورد اصلاحیه لایحه برنامه ششم توضیح داد: آنچه به مجلس تقدیم شده لایحه نیست، بلکه نظر کارشناسی و اسناد پشتیبانی است که حکم مشورتی برای نمایندگان مجلس دارد.

حسینعلی امیری در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد بررسی مجدد لایحه اصلاحی بودجه ۹۵ در مجلس گفت: روزی این لایحه تقدیم مجلس شده بود توضیحات فنی و کارشناسی نماینده دولت در کمیسیون برنامه و بودجه کافی نبود، بنابراین بعضی از اعضای کمیسیون سوالاتی داشتند که البته دغدغه های آنان درست بود.

وی افزود: با توجه به توضیحاتی که کارشناسان سازمان برنامه و بودجه برای اعضای کمیسیون دادند و با استفاده از ظرفیت های قانونی ظرفیت قانونی آیین نامه داخلی مجلس این پرونده مجددا در مجلس باز شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور توضیح داد: اصلاح قانون در کمیسیون رد شده بود بنابراین ظرفیت های قانونی برای طرح مجدد وجود داشت.

وی همچنین با اشاره به لایحه برنامه ششم و در واکنش به این انتقاداتی که گفته شده است امضای رئیس جمهور را ندارد، گفت: دولت تدبیر و امید دولت قانونمداری است. رئیس جمهور خود حقوقدان است. لایحه حتما باید با امضای رئیس جمهور باشد.

امیری توضیح داد: قبلا لایحه برنامه ششم با امضای رئیس جمهور اعلام وصول شده و این لایحه ای که اخیرا به مجلس داده شده است، لایحه نیست، بلکه نظر کارشناسی و اسناد پشتیبانی است که حکم مشورتی برای نمایندگان مجلس دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور، تاکید کرد: این سندی که اخیرا به مجلس فرستاده شده به هیچ وجه لایحه نیست. در گذشته رایزنی هایی صورت گرفته بود و برخی از نمایندگان مجلس نظرات مشورتی خواسته بودند که دکتر نوبخت هم نامه ای که امضا کردند و گزارشی به مجلس دادند که صرفا جنبه مشورتی دارد. امیدواریم با حُسن ظن نمایندگان مجلس این هم در صحن رای بیاورد.