اولین جلسه کمیته راهبردی کنفرانس توسعه پایدار در سیستم های مهندسی انرژی، آب و محیط زیست در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین جلسه کمیته راهبردی دومین کنفرانس توسعه پایدار در سیستم های مهندسی انرژی، آب و محیط زیست با حضور مدیران و معاونان ارشد سازمان محیط زیست، وزارتخانه های علوم، نیرو، نفت، کشور، شهرداری و مدیران و معاونان ارشد تعدادی از بانک ها و پژوهشکده های وابسته به وزارت نفت، نمایندگان مجلس و شورای شهر تهران و ... یازدهم مهرماه ۱۳۹۵ از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲:۳۰ در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود.

دومین کنفرانس ملی «توسعه پایدار در سیستم‌های مهندسی انرژی، آب و محیط زیست»، روزهای ۳و۴ اسفندماه ۹۵ برگزار می شود و مهلت ارسال مقالات به این کنفرانس، اول دی‌ماه ۱۳۹۵ اعلام شده است.

صنعت حمل و نقل، صنعت ساختمان، صنایع شیمیایی، صنایع نظامی و راهبردی، دینامیک سیالات محاسباتی در انرژی، آب و محیط زیست، مدیریت سبز، صنایع کشاورزی، صنایع نیروگاهی، مناطق آزاد در توسعه پایدار، نقش کلیدی بانک‌ها و عوامل اقتصادی در توسعه پایدار، تاثیر کاهش فقر بر پایداری جوامع، صنعت متالورژی، صنایع شیمیایی، معماری و توسعه پایدار محورهای برگزاری دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در سیستم‌های مهندسی انرژی، آب ومحیط زیست است.

توسعه پایدار به عنوان اصلی‌ترین شاخص در رشد و تعالی جوامع پیشرفته، محور توجه همه فعالیت‌های حال و آینده انسان امروزی است؛ زیرا در نظر نگرفتن این امر در تولید محصولات، استفاده از منابع، تصمیم‌گیری‌های اقتصادی، اجتماعی و … می‌تواند منجر به بروز آسیب ‌های جبران ناپذیر به محیط زیست انسانی شود.

در این راستا اولین کنفرانس توسعه پایدار در سیستم‌ های مهندسی انرژی، آب و محیط زیست در اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد تا زمینه‌ ساز شکل گیری محیطی مناسب جهت به اشتراک گذاشتن نتایج پژوهش‌های متخصصان و صاحب‌نظران امر توسعه پایدار باشد.

دکتر سید مصطفی حسینعلی پور،عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران، دبیر دومین کنفرانس توسعه پایدار در سیستم‌ های مهندسی انرژی، آب و محیط زیست خواهد بود.

اطلاعات بیشتر در وب سایت این کنفرانس به نشانی http://sdewe.ir  در دسترس است.