پنجمین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات با هدف بررسی عوامل کلیدی موفقیت در استقرار نظام کنترل ‏های داخلی سازمانی، ۲۴ آبان ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، این همایش با محوریت «کنترل‏ های داخلی و مدیریت ریسک در سازمانها» به بررسی «اصول و مفاهیم کنترل‏ های داخلی و مدیریت ریسک، پایش و ارزیابی ریسک فناوری اطلاعات، چالش‏ها و رهنمودهای ساختاری و فرآیندی در زمینه استقرار نظام کنترل ‏های داخلی، معرفی چارچوب‌ها، به‏‌روش‏ها و استانداردهای مرتبط با کنترل ‏های داخلی و همچنین نقش فناوری اطلاعات به عنوان یک توانمندساز در استقرار نظام کنترل داخلی سازمانی» می پردازد.

مخاطبان این سلسله همایش‌ها که توسط کمیسیون استاندارد و تدوین مقررات سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران برگزار می شود، اعضای هیات‌مدیره و مدیران عامل نهادهای حاکمیتی حوزه فناوری اطلاعات در کشور، مدیران ارشد سازمان‌های دولتی، عمومی و خصوصی، متخصصان و دانشجویان حوزه فناوری اطلاعات و به ویژه مدیریت در حوزه فناوری اطلاعات هستند.

در این همایش که ۲۴ آبان ماه امسال برگزار خواهد شد، الگوهای بین‏‌المللی و تجارب سایر کشورها در زمینه استقرار نظام کنترل‏ های داخلی، چالش‌ها، الزامات و عوامل کلیدی موفقیت در استقرار نظام کنترل ‏های داخلی و همچنین تجارب موفق و آسیب شناسی تجارب ناموفق استقرار این نظام ها در سازمانها، مطرح می شود.

تشریح چالش‌ها، الزامات و عوامل کلیدی موفقیت در استقرار نظام کنترل‏های داخلی و همچنین موضوع قوانین و مقررات تهدیدکننده و تقویت‌کننده استقرار این نظام های مدیریتی، از دیگر محورهای مورد بحث در این همایش خواهد بود.

این همایش توسط سازمان نظام صنفی رایانه ای برگزار خواهد شد.