سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از مراجعه بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ تن از زائران از ۱۷ تا ۲۳ آبان ماه به قرارگاه‌های مرزی هلال‌احمر در شلمچه، چذابه و مهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی سلیمی با ارائه گزارش خدمات امدادی به زائران اربعین حسینی از ۱۷ تا ۲۳ آبان، گفت: بر این اساس ۳ هزار و ۵۷۶ تن از زائران به قرارگاه‌های جمعیت هلال‌احمر در نقاط مرزی شلمچه، چذابه و مهران مراجعه کرده‌اند.

وی با اشاره به ارائه خدمات امدادی به یک‌هزار و ۱۸۷ تن از هموطنان شامل اسکان اضطراری، کنترل قند و فشارخون، عنوان کرد: به علاوه ۲ هزار و ۴۰۴ تن از زائران از خدمات سرپایی درمان چون پانسمان و ... استفاده کرده و ۱۷ تن به مراکز درمانی منتقل شدند.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به عملیات ترافیکی در طرح ملی امداد و نجات اربعین  در این مدت، گفت: بر این اساس تا کنون ۱۰ مورد عملیات در استان‌های (ایلام:٤مورد، خوزستان: ٤ مورد و فارس: ٢ مورد انجام و خدمات لازم به ۱۶۰ حادثه‌ دیده ارائه شده است.

وی با اشاره به امدادرسانی به ٤٠ تن از هموطنان در این حوادث، افزود: ۷۳ تن در این حوادث مصدوم شدند که در این زمینه ۱۵ تن به مراکز درمانی منتقل شده و ۵ تن نیز خدمات درمان سرپایی دریافت کردند؛ در این زمینه ۱۰ مورد عملیات رهاسازی نیز از سوی نجاتگران انجام شده است.