دزفول ـ رئیس اداره شیلات دزفول از کلنگ زنی بازارچه شیلات این شهرستان تا اواخر امسال خبر داد و گفت: شهرداری در این خصوص موانعی پیش روی سرمایه گذاران گذاشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، امان الله باقریان ظهر امروز یکشنبه در پنجمین نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دزفول  در سال جاری که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان دزفول با وجود ظرفیت بالایی که در زمینه آبزی پروری دارد تاکنون از بازارچه عرضه شیلات بهره مند نشده است.

وی افزود: همین نبود بازارچه موجب شده که فروشندگان آبزیان به صورت نامنظم و پراکنده به فروش و عرضه آبزیان در چند نقطه شهر اقدام کنند که این موضوع از نظر بهداشتی مشکلاتی را به بار آورده است.

رئیس اداره شیلات دزفول تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته مقرر شده تا شهرداری دزفول قطعه زمینی برای احداث بازارچه شیلات واگذار کند تا فروش و عرضه آبزیان دزفول با نظارت بهداشت و اداره دامپزشکی در محیطی سالم و کاملا قانونی انجام گیرد.

باقریان با بیان اینکه قطعه زمین مذکور از سوی شهرداری تعیین شده، تصریح کرد: شهرداری دزفول برای این زمین و عوارض آن حدود ۵۰ میلیارد ریال مطالبه کرده که این رقم بیش از توان سرمایه گذار است.

وی از تصویب نقشه های این بازارچه نیز خبرداد و گفت: بر اساس رایزنی های صورت گرفته مقرر شده تا در بهمن ماه سال جاری کلنگ احداث این بازارچه با سرمایه گذاری بخش خصوصی زده شود.

باقریان یادآور شد: تنها مشکل پیش روی ما بحث درصد سهم شهرداری است که درصد بالای مورد درخواست شهرداری خیلی منطقی نیست.