اصفهان- مدیر نظارت و بازرسی اصناف اصفهان گفت: نزدیک به ۷۰ تن برنج قاچاق در دو شهرستان اصفهان کشف و ضبط شد.

جواد محمدی فشارکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۲۳ تن برنج قاچاق در شهرضا کشف و ضبط شد و محموله اول مربوط به کشف دو تریلر برنج قاچاق بود که مجموعا ۴۸ تن برنج قاچاق کشف شد.

وی بیان داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده که از جنوب کشور به مقصد شمال در حرکت بود، مشکوک شدند و برای بررسی بار و مدارک مربوطه آن را متوقف کردند.

مدیر نظارت و بازرسی اصناف اصفهان ادامه داد: در بازرسی از این کامیون، ۲۳ تن برنج قاچاق فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

وی تصریح کرد: ارزش این محموله توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

محمدی فشارکی گفت: در این خصوص راننده کامیون دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

وی بیان داشت: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و مفسدان اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه جولان و سرکشی به آنها نخواهد داد و در این خصوص پلیس نیازمند همکاری عموم مردم است.

مدیر نظارت و بازرسی اصناف اصفهان گفت: دو محموله کالای قاچاق به ارزش ۲۴۰ میلیون تومان در نطنز کشف و ضبط شد.

وی گفت: ماموران نیروی انتظامی شهرستان در ۲۴ ساعت گذشته دو محموله کالای قاچاق به ارزش دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال را در محور ترانزیت اصفهان کاشان کشف و ضبط کردند.

محمدی فشارکی اظهار کرد: در طی ۲۴ ساعت گذشته ماموران انتظامی این شهرستان در محور ترانزیتی اصفهان به کاشان موفق به کشف و ضبط دو محموله قاچاق شدند.

وی افزود: ماموران هم چنین به کامیون ایسوزو مشکوک شدند که پس از توقف کامیون تعداد ۷۷۰ تخته پتو قاچاق کشف شد.

مدیر نظارت و بازرسی اصناف اصفهان با بیان اینکه سه نفر در این عملیات دستگیر شدند، بیان کرد: ارزش این دو محموله حدود دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است.

وی تاکید کرد: محموله‌های کشف شده در حال انجام تشریفات قانونی برای ارسال به گمرکات اصفهان بوده و پرونده متخلفان تشکیل و تحویل مقامات قضایی شد.

محمدی فشارکی گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده دانگ فنگ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این کامیون یک محموله لوازم کودک خارجی قاچاق فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

مدیر نظارت و بازرسی اصناف اصفهان افزود: کارشناسان مربوطه ارزش این محموله کشف شده را دو میلیارد ریال اعلام کردند که در این خصوص راننده کامیون دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

وی تاکید کرد: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور می زند که در این خصوص نیروی انتظامی با قاطعیت با قاچاقچیان کالا برخورد قانونی می کند.