بوشهر - معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: متاسفانه قانون‌های زیادی در خصوص انرژی داریم که اجرا نمی‌شوند و روی زمین مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف رشیدی ظهر چهارشنبه در اولین همایش ملی دانشگاه سبز در بوشهر اظهار داشت: دانشگاه باید تأثیر معنا داری روی حکمرانی کشور داشته باشد و از طریق آموزش و پژوهش در دانشگاه به ایجاد تفکر حاکم و ایجاد ساختارهای مرتبط با آن بپردازیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه قانون‌های زیادی در خصوص انرژی داریم که اجرا نمی‌شوند، مثل جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده، چون صاحبان این خودروها از اقشار آسیب پذیر هستند و عملا قانون روی زمین مانده است.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: از بدنه دانشگاهی انتظار داریم که مشارکت بیشتری کنند و بدنه اجرایی نیز آنها را در تصمیم‌گیری‌ها دخیل کنند.

وی افزود: ممنوعیت شماره گذاری و تولید موتورسیکلت های کاربراتوری و تولید موتورسیکلت های انژکتوری از جمله پیشنهادهایی بود که ما برای حذف موتور سیکلت های ارزان کاربراتوری دادیم و می‌خواهیم به سمتی برویم که از موتورسیکلت‌های برقی استفاده شود.

رشیدی اضافه کرد: باید مزیت‌های اقتصادی را در کنار مباحث مدیریت انرژی بگذاریم تا بخش خصوصی به سمت آن بروند. این همایش باید نقش دانشگاه‌ها در حاکمیت و حکمرانی مطلوب ایجاد کند.

وی گفت: دانشگاه‌ها غیر از اینکه باید به دنبال ایجاد مدیریت سبز در محدوده دانشگاه‌ها باشند، باید برای ایجاد مدیریت سبز در سطح کشور تلاش کنند.