قزوین- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز گفت: تعداد ۵ قطعه سهره و یک قطعه گنجشک سینه سیاه که توسط صیادان زنده گیری شده بودند در طبیعت رها شدند.

سیاوش غیاثوند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: تعداد ۵ قطعه سهره و یک قطعه گنجشک سینه سیاه که در زمان بارش برف اخیر توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان البرز از صیادان متخلف کشف و ضبط شده بودند و قابلیت بازگشت به طبیعت را داشتند در زیستگاه طبیعی رها سازی شدند.

غیاثوند افزود: افراد متخلف با سوء استفاده از بارش برف در روزهای گذشته اقدام به صید و زنده گیری ۵ قطعه سهره ویک قطعه گنجشک سینه سیاه باتور و تله کرده بودند که با هوشیاری ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان البرز در دو عملیات جداگانه شناسایی شدند.

وی بیان کرد: در عملیات انجام شده ۵ قطعه سهره، یک قطعه گنجشک سینه سیاه، یک رشته تور، یک عدد تله فلزی و ۴ قفس نگهداری پرندگان کشف و پس از ضبط ادوات صید و پرندگان اسیر شده، متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز از دوستداران محیط زیست و حیات وحش خواست هر گونه صید و شکار غیرمجاز را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد قانونی شود.