بنا به گفته معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و بر اساس گزارش مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۴، از کل جمعیت بالای ۱۸ سال ایران، ۴۴ درصد ورزش می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، غلامرضا شعبانی بهار معاون ورزش همگانی  وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: مرکز آمار ایران هر ساله فعالیت ها و رفتارهای فرهنگی مردم را آمارگیری می کند که بر اساس گزارش این مرکز در ارتباط با میزان فعالیت بدنی مردم ایران در سال ۹۴ از ۴۱ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر کل جمعیت بالای ۱۸ سال در سال ۹۴ ، هجده میلیون و ۲۰۷ هزار و ۶۱۱ نفر ورزش می کنند.

شعبانی بهار تعریف ورزش بر اساس گزارش مرکز آمار ایران را ،فعالیت بدنی قاعده مند به منظور حفظ و ارتقای قوای جسمی و ذهنی عنوان کرد.

وی آمار رشد ورزشکاران را بیانگر افزایش آگاهی مردم نسبت به اثرات ورزش دانست و افزود: تاکیدات گرو ه های مرجع برای پرداختن به ورزش جهت حفظ سلامتی و تندرستی همچنین نقش آفرینی رسانه ها در فرهنگ سازی به منظور شرکت در فعالیت های ورزشی و اولویت ورزش همگانی  به عنوان یکی از رویکرد های اصلی دولت یازدهم، از جمله عوامل رشد قابل توجه مردم به ورزش است.

معاون ورزش همگانی وزارت ورزش تصریح کرد: کشور ما به سمت شاخص های توسعه یافتگی که یکی از آنها همانا رشد ورزش همگانی  محسوب می شود ، حرکت کرده است.