اصفهان- مدیر بازرسی اصناف استان اصفهان گفت: امسال شاهد افزایش ۲۲۲ درصدی تخلف در سطح آرایشگاه‌های زنانه اصفهان در طرح ویژه نوروزی بودیم.

جواد محمدی فشارکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: علاوه بر افزایش رشد تخلف در آرایشگاهای زنانه شاهد افزایش ۲۰ درصدی تخلف در پارچه‌فروشی‌ها و رشد ۳۳ درصدی تخلف در گل فروشی‌ها بودیم.

وی بیان داشت: در این میان شاهد کاهش تخلف ۴۳ درصدی در لباس فروشی‌ها و ۸۴ درصدی در گز فروشی‌های اصفهان بودیم.

مدیر بازرسی اصناف استان اصفهان اعلام کرد: همچنین کاهش ۶۵ درصدی تخلف در تریکو و خرازی‌ها، ۱۶ درصدی در سطح میوه فروشی‌ها و ۸۴ درصدی خوار و بار و آجیل بودیم.

وی به کاهش تخلف ۳۶ درصدی در لبنیات فروشی‌ها و ۴۳ درصدی در بین لوازم آرایشی و بهداشتی اشاره کرد و ادامه داد:‌ میزان تخلف در گوشت قرمز ۵۷ درصد کاهش یافته است و ۴۵ درصد تخلف در صنف بستنی و آبمیوه فروشی‌ها، ۶۷ درصد ساندویج فروشی‌ها را شاهد بودیم.

محمدی فشارکی اظهار داشت: همچنین کاهش شش درصدی در صنایع دستی، چلوکبابی و رستوران‌ها ۵۸ درصد و ۵۷ درصدی کاهش تخلف در کیف فروشی‌ها و ۲۰ درصد در بین عطاری‌ها و سقط فروشی‌ها را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه طرح نظارت و بازرسی ویژه نوروز تا ۲۵ فروردین، ادامه دارد، تصریح کرد: از زمان آغاز طرح تا ۱۵ فروردین ماه، ۳۹ هزار و ۳۱۴ مورد بازرسی انجام گرفته است.

مدیر بازرسی اصناف استان اصفهان گفت: از این میزان بازرسی، ۶۶۴ پرونده تخلف تشکیل و برای تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی با بیان اینکه بازرسی‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد افزایش یافته است، اعلام کرد: این در حالی است که ۷۰ درصد پرونده‌ها کاهش یافته است و این به دلیل بازرسی‌های مستمری است که در طول سال صورت گرفته و آموزش‌های حضوری که در ایام نوروز شاهد بودیم.

محمدی فشارکی با بیان اینکه تمام شهر زیر نظر بازرسان اصناف است البته در نقاط پرتردد و مراکز اصلی شهر بیشتر این نظارت و بازرسی‌ها انجام می‌گرفت، ادامه داد: طی بازرسی ها در محدوده مراکز غیر اصلی شهر، ۲۰ کیلو گوشت سفید و ۳۰۰ کیلو گوشت قرمز فاسد کشف و توقیف و معدوم شد.

وی از پلمب هفت واحد صنفی در این مدت به دلیل تغییر شغل خبر داد و گفت: این آمار به نسبت سال‌های قبل که در حاشیه میدان امام و خود میدان به ۴۰ مورد می‌رسید و در سال ۹۵، به ۲۴ مورد رسید اما نوروز امسال به هفت مورد کاهش یافت که امیداوریم سال آینده به صفر برسد.