سنندج- فراخوان هفتمین جشنواره سراسری دف نوازی «دف نوای رحمت» که نخستین دوره بین المللی این جشنواره نیز هست توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اعلام شد.

به گزارش خبرنگارمهر، ‌ هفتمین جشنواره سراسری  دف نوازی «دف نوای رحمت» باشعارهنر، همگرایی، مهربانی و نخستین دوره بین المللی این جشنواره  در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی ۱۵ تا ۱۷  شهریور ماه امسال همزمان با عیدین سعیدین قربان و غدیر  در سنندج   برگزار می شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه این جشنواره در سه بخش بین المللی، اصلی و ویژه برگزار می شود، به خبرنگار مهر گفت: این جشنواره  به منظور ترویج مضامین و مفاهیم رفیع اسلامی و انسانی، کشف و حمایت از استعدادهای جوان درراستای  مقابله با تهاجم فرهنگی، خلق و تولید آثار هنری فاخر و نمونه برای ابلاغ تعالیم اسلامی،  توجه به موسیقی‌های خانقاهی و عرفانی برگزار می شود.

امین مرادی عنوان کرد: شرایط عمومی و تخصصی جشنواره را در هر یک از بخش های جشنواره در سایت جشنواره به آدرس www. Artsanandaj.com  درج شده است.

وی ادامه داد: علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت مذکور و یا شماره ۰۸۷۳۳۲۴۳۶۲۴ دبیرخانه جشنواره و یا کانال تلگرامی جشنواره به آدرس https://t.me/dafnavaziDafnavayerahmat مراجعه  کنند.

وی به جوایز این دوره از جشنواره را در بخش اصلی گروه نوازی  اشاره کرد و گفت: جایزه گروه اول تندیس  جشنواره  لوح تقدیرومبلغ ۴۰ میلیون ریال، گروه حائز رتبه دوم لوح تدقیر و ۳۰ میلیون ریال و گروه سوم هم لوح تقدیر و ۲۰ میلیون ریال است.

دبیر جشنواره دف نوازی دف نوای رحمت افزود: در بخش ویژه گروه نوازی (مولودی خوانی) به سه گروه برتر جشنواره بدون ترتیب اولویت مبلغ ۲۰ میلیون ریال اهداء خواهد شد.

وی در بخش تک نوازی و در دو رده سنی نوجوان و بزرگسالان گفت : در این دو رده در بخش آقایان و خانم ها هم  جایزه اول تندیس، لوح تقدیر، مبلغ ۱۰ میلیون ریال، جایزه دوم  لوح تقدیر، مبلغ ۷ میلیون ریال وجایزه سوم  هم لوح تقدیر، مبلغ ۵ میلیون ریال است.

مرادی ضمن دعوت از تمامی هنرمندان دف نواز برای حضور در این جشنواره گفت : دبیرخانه جشنواره به آدرس سنندج ،خ فلسطین ،روبروی فرمانداری  حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان تا پایان  ۱۰ مرداد ماه ۹۶ آماده پذیرش آثار هنرمندان سراسر کشور است.