زنجان-مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: حراست از آرمان‌های نظام اسلامی نیازمند اهتمام به توسعه عفاف در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از تبلیغات اسلامی استان زنجان، حجت الاسلام مسعود صفی یار افزود: لازم است بانوان مسلمان ایرانی با اتکا به ایمان و اعتقادات و در راستای حفظ و حراست از آرمان‌های نظام اسلامی اهتمام بیشتری به توسعه و تعمیق عفاف در جامعه داشته باشند.

وی ادامه داد: حجاب دستور قرآن کریم بوده و رعایت آن بر هر مسلمانی تکلیف شرعی به حساب می‌آید و پیامبر عظیم‌الشأن و پیشوایان دینی و همچنین عقل و عرف نیز بر لزوم رعایت پوشش بانوان تأکید دارند.

صفی یاری افزود: بی‌حجابی چه آگاهینه و چه ناآگاهینه کج‌دهنی آشکار به مبانی دینی و قرآنی و پشت کردن به فرهنگ اصیل ایرانی و بالاتر از فطرت انسانی به شمار می‌رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان بیان کرد: از منظر سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فردی و اجتماعی نیز رعایت حجاب کاملاً موجه و قابل دفاع است و حجاب زیبایی‌ها، طراوت و دستاوردهای مثبت و انسان‌ساز را برای جامعه بشریت به ارمغان می‌آورد.

صفی یاتری  با اشاره به اینکه برخی سعی می‌کنند بین حجاب و عفاف مرز و فاصله قائل شوند، اظهار کرد: واقعیت این است که بین دو موضوع حجاب و عفاف رابطه متقابل وجود دارد و حجاب محصول عفاف و عفاف ثمره حجاب و زندگی عفیفانه منوط به حجاب و عفاف است.

وی  یادآور شد: لازم است بانوان مسلمان ایرانی با اتکا به ایمان و اعتقادات و در راستای حفظ و حراست از آرمان‌های نظام اسلامی اهتمام بیشتری به توسعه و تعمیق عفاف در جامعه داشته باشند و توطئه دشمنان اسلام و ایران را در ترویج فرهنگ برهنگی که جز برهنگی فرهنگی را در پی نخواهد داشت، خنثی سازند.