رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: خشونت خانوادگی رتبه دوم و سوم را در پرونده‌های قضایی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن موسوی چلک در همایش «سلامت اجتماعی» با بیان اینکه سلامت اجتماعی یکی از مؤلفه‌های موثر در جامعه است، افزود: سلامت اجتماعی گاهی جسمی، روانی و اجتماعی است اما از هر زاویه‌ای که به آن نگاه شود باید در جامعه فراگیر شود.

وی ادامه داد: در بهزیستی نگاه ما فراتر از یک نگاه تک بعدی است و مرز گذاشتن در مسائل اجتماعی درست نیست. زمانی می‌توانیم بگوییم سلامت اجتماعی ایجاد شده که مردم رضایت بیشتری داشته و احساس کنند آسیب‌ها کمتر شده است و غفلت از این موضوع هزینه‌های زیادی برای کشور خواهد داشت.

موسوی گفت: وجود ۱۵ میلیون پرونده قضایی و اینکه خشونت خانوادگی رتبه دوم و سوم را در پرونده‌های قضایی دارد و اگر ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار معتاد در کشور داریم نشان‌دهنده این است که سلامت اجتماعی دچار اخلال شده و باید برای آن هزینه کنیم.

موسوی گفت: فقر دانش بومی در حوزه سلامت اجتماعی بسیار عمیق شده است و اگر در بسیاری از مسائل ورود نکردیم چون شناختی از ظرفیت آن نداشته‌ایم.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران ادامه داد: نیاز است که به صورت مستمر سلامت اجتماعی سنجیده شود که متاسفانه در حوزه اجتماعی این خلاء وجود دارد.