وزیر نیرو درباره تامین آب و برق برای ادامه فصل تابستان گفت: شرایط پیک مصرف را پشت سر گذاشته ایم و صنایع و مردم همکاری بسیار خوبی داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید چیت چیان در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: صنعت آب و برق از لحاظ توان اجرایی، مدیریتی، صنعتی و فناوری بسیار شرایط خوبی دارد و تنها چیزی که برای آینده این صنعت نگران کننده است موضوع ساختار غلط اقتصادی آب و برق است.

وی ادامه داد: اگر کشور بخواهد در آینده یک صنعت مطمئن و تامین مطمئن آب و برق داشته باشد باید درباره این موضوع تصمیم گیری درستی کند. من معتقدم مدیریت اقتصادی آب و برق مهمترین کار وزیر آینده است.

چیت چیان درباره تامین آب و برق برای ادامه فصل تابستان گفت: شرایط پیک مصرف را پشت سر گذاشته ایم و صنایع و مردم همکاری بسیار خوبی داشتند. در کنارحدود ۵۵ هزار مگاوات قدرت برق تولیدی حدود ۴ هزار مگاوات مدیریت مصرف را انجام دهیم که اگر کار به روال قبل ادامه پیدا می کرد بیش از ۴ هزار مگاوات خاموشی می داشتیم که خوشبختانه با همکاری صنعت، مردم و مدیریت درست توانستیم مصرف را مدیریت کنیم.

چیت چیان درباره برنامه اش برای دوران بعد از وزارت اظهار داشت: هر جا که ماموریت شود مشغول خدمت خواهم بود. ویژگی این مسئولیت ها موقت بودن آنهاست، راه خدمت بسته نیست و اگر خدا توفیق دهد می توان خدمت کرد. امیدوارم کار در وزارت نیرو در دولت دوازدهم بهتر از امروز ادامه پیدا کند.