کارگاه شیعه‌شناسی با عنوان «هزار سال مدرسه شیعی»، مهرماه امسال به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در برلین، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کارگاه علمی پژوهشی شیعه‌شناسی با عنوان «هزار سال مدرسه شیعی؛ مجالی برای گفت‌وگو و معرفی تشیع»، ۱۴ و ۱۵ مهرماه با حضور اندیشمندان و پژوهشگرانی از کشورهای مختلف جهان به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در برلین برگزار می‌شود.

این کارگاه، نخستین کارگاه رایزنی فرهنگی کشورمان در آلمان با موضوع شیعه‌شناسی است و مستمعین آن اساتید و دانشجویان آلمانی مطالعات اسلام و ایران خواهند بود.

معرفی میراث تشیع در تولید علم، گفت‌وگو درباره مفاهیمی همچون تشیع و اهل بیت (ع) و ارائه تصویر جغرافیای فرهنگی و انسانی تشیع، تعریف فرهنگ و نظام‌های علمی در حوزه‌های علمیه و ارائه تصویری از اجتهاد و مرجعیت از جمله اهداف برگزاری این کارگاه است.

بنابر اعلام این خبر، اندیشمندان و پژوهشگرانی از جمهوری اسلامی ایران، آلمان، عراق، کانادا، ژاپن، آمریکا، بریتانیا و مصر در کارگاه هزار سال مدرسه شیعی حضور خواهند یافت.