سنندج – مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: آموزش باید به محور اصلی فعالیت هیات های ورزشی در این استان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد جولایی شامگاه شنبه در جلسه مسئولین آموزش ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها و هیات‌های ورزشی استان کردستان که با حضورمدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت ورزش و جوانان در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: آموزش یک اصل مهمی در تمام وزارتخانه‌ها و زندگی انسان است که متاسفانه در سیستم آموزشی کشور حتی در وزارتخانه‌های مرتبط و متولی هم به اهداف نرسیده است.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: هنوز در نهادینه‌کردن اهمیت آموزش در بین هیأت‌های ورزشی که بیشترین ارتباط را با ورزشکاران و جوانان و نوجوانان دارند موفق نشده‌ایم.

جولایی با بیان اینکه اهمیت و ضرروت آموزش باید در جامعه ورزشی نهادینه شود، گفت: اینکه به برگزاری یک کلاس آموزشی داوری و اخذ مدرک مربیگری درجه سه بسنده کنیم بحث آموزش ابتر می‌ماند.

وی عنوان کرد: آموزش از مهم‌ترین نیازهایی است که باید به صورت جدی دنبال شود و استمرار و به روزبودن آن باید مد نظر قرار گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با اشاره به اینکه آموزش امروز در دنیا لحظه به لحظه است و سیستم‌های آموزشی در حال تغییر و بروزرسانی است، اذعان کرد: آموزش مربیگیری در دنیا ثانیه‌ای شده و سیستم‌های آموزشی مدام در حال تغییر و تحول هستند.

به گفته جولایی، متاسفانه ما در بحث آموزش بر همان روال قدیمی خود مانده‌ایم و آموزش در کشور ما نهادینه نشده است.

وی با تاکید بر توجه به بحث آموزش در هیات‌های ورزشی استان، عنوان کرد: در کردستان برای آموزش مربیان سطح ملی و استانی نیاز به برگزاری کارگاه‌های مداوم و مستمر دارد.

وی خاطرنشان کرد: توجه ویژه فدراسیون‌های ورزشی به استان‌ها در بحث برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی ضروری است.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: کردستان ظرفیت‌های خوبی در رشته‌های ورزشی و افراد توانمندی در سیستم اداری دارد لذا فدراسیون‌های ورزشی باید زمینه‌های استفاده از این ظرفیت‌ها را تسهیل نمایند.

جولایی گفت: با وجود این ظرفیت بالای نیروی انسانی متخصص که می‌توانند در حوزه برگزاری کارگاه‌های آموزشی مثمرثمر باشند ولی در بحث مکان و فضا و تجهیزات ضعیف هستیم.

وی از آمادگی استان برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی در تمامی سطوح خبر داد و افزود: ورزش کردستان در سال ۹۶ به نسبت سال‌های گذشته با پیشرفت خوبی مواجه شده است و تیم‌های مختلف ورزشی در لیگ‌های برتر هستند.

وی بیان کرد: اگرچه ورزش استان کردستان روز به روز در حال پیشرفت است اما در زمینه زیرساخت‌ها مشکلات جدی دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان یادآور شد: کردستان استانی محروم نیست بلکه ظرفیت‌های ویژه آن مورد بهره‌ برداری قرار نگرفته است که باید با اختصاص اعتبارات لازم بستر جهش آن را در عرصه ورزش فراهم کرد.