قزوین- مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی کشورگفت: تنها راه نجات از بحران کم آبی تغییر روشهای سنتی وتوسعه کشت های گلخانه ای و ارائه الگوی کشت است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اشرف منصوری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور در دیدار با استاندار قزوین اظهارداشت: به دلیل کاهش شدید منابع آبی و تداوم خشکسالی ها، توسعه گلخانه ها از مهم ترین نیازهای بخش کشاورزی در کشور و استان قزوین است و همه باید در این مسیر گام برداریم.

وی افزود: راندمان آب در فضای گلخانه ای نسبت به فضای باز بسیار بالاست و هزینه های تولید را بشدت کاهش می دهد و در ایجاد اشتغال هم موثر است لذا منطقی است برای صرفه جویی در مصرف و افزایش تولید محصولات، فعالیت های کشاورزی را در فضاهای بسته ادامه دهیم.

منصوری بیان کرد: فراهم کردن بستر لازم برای فعالیت سرمایه گذاران در حوزه کشت گلخانه ای از رویکردهای اساسی ما در این شرکت است و با ظرفیت سنجی استانها تلاش می کنیم در تحقق برنامه ها با دقت عمل کنیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه استان قزوین ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه کشت گلخانه ای دارد و با همکاری مسئولان استان امیدواریم کارهای خوبی را در قزوین عملیاتی کنیم.

شهرک صنعتی شال و نودهک بهترین مکان برای شهرک گلخانه ای است

منصوری با اشاره به محدودیت منابع مالی دولت تصریح کرد: در شرایط کنونی که با کمبود اعتبارات مواجهیم باید از ظرفیت بخش خصوصی بخوبی استفاده کنیم تا طرح های ایجاد مجتمع های گلخانه ای، بسرعت اجرا شود.

وی بیان کرد: شرکت شهرک های کشاورزی کشور برای کمک به تکمیل و توسعه شهرک گلخانه ای در استان قزوین آمادگی کامل دارد.

منصوری یادآورشد: شهرک نودهک و شهرک صنعتی شال در استان قزوین بهترین مکان برای اجرای طرح توسعه شهرک گلخانه ای است و اگر برخی مشکلات آن حل شود قادریم بسرعت این طرح را در قزوین اجرا کنیم.

در این دیدار فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز حضور داشت.