اراک- نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس گفت: شهرک صنعتی فراهان تا پایان شهریورماه سال جاری زمین مورد نیاز برای فعالیت های تولیدی و صنعتی را به متقاضیان واگذار خواهد کرد.

محمد حسینی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به مسائل و نیازهای شهرستان فراهان و پیگیری برای رفع این مشکلات، اظهار داشت: شهرک صنعتی فراهان که زمین آن تامین شده، طبق برنامه شرکت شهرک های صنعتی استان تا پایان شهریورماه سال جاری زمین های مورد نیاز برای فعالیت صنعت گران و تولیدکنندگان را واگذار می کند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیاز فراهان به کشتارگاه دام، افزود: در این زمینه اگر سرمایه گذار جذب شود، با اختصاص محل مناسب، عملیاتی خواهد شد و پیگیری آن در دستور کار است.

حسینی بیان کرد: در رابطه با زمین مورد نیاز فعالیت های دامپروری نیز ادارات مرتبط و مسئول همکاری لازم را بایستی با یکدیگر و متقاضیان این فعالیت داشته باشند تا روند کار تسهیل شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات برخی کشاورزان این منطقه با اداره منابع طبیعی، خاطرنشان ساخت: مساله اراضی اختلافی مردم و منابع طبیعی توسط کمیسیون رفع اختلاف پیگیری شده و اقدام برای بازگرداندن اراضی وسیعی به مردم صورت پذیرفته است و سایر پرونده ها نیز باید پیگیری و تعیین تکلیف شود.

وی تصریح کرد: در زمینه آب شرب برخی مناطق فراهان از جمله خنجین نیز با همکاری مدیر آب و فاضلاب این شهرستان، پیگیری برای اختصاص زمین و استقرار منبع لازم مدنظر قرار دارد و با توجه به اهمیت موضوع می طلبد که انجام آن تسریع شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از دیگر خواسته های مردم برخی مناطق شهرستان فراهان، ارتقای زیرساخت های بهداشتی و درمانی است؛ در این راستا پروژه احداث درمانگاه شبانه روزی خنجین هم اکنون ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اعتبار آن از وزارت بهداشت و بودجه استانی تامین شده و طی نیمه اول امسال به بهره برداری می رسد.

حسینی اضافه کرد: دو پروژه فعلی دیگر این شهرستان شامل احداث مدرسه بنیاد برکت و ساختمان بخشداری خنجین است که هر دو در مرحله عملیاتی هستند و سعی بر آن است که با تامین اعتبار لازم، تا پایان نیمه اول امسال افتتاح شوند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هم اکنون شهرستان فراهان از لحاظ فعالیت های فرهنگی و هنری با مشکل کمبود فضا و زیرساخت مناسب مواجه است که در این راستا نیز تلاش داریم از طریق جذب اعتبارات لازم، شرایط مطلوبی برای اینگونه فعالیت ها فراهم شود.