تیم والیبال زیر ۱۹ سال دختران ایران باقبول شکست برابر قزاقستان و کسب عنوان هشتمی از رقابت‌های قهرمانی آسیا خداحافظی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پرونده نوزدهمین دوره رقابت های والیبال قهرمانی دختران زیر ۱۹ سال آسیا با دیدار دو تیم ایران و قزاقستان بسته شد.

تیم جوانان دختر ایران که برای کسب عنوان هفتم و هشتم آسیا امروز به مصاف قزاقستان رفته بود، در آخرین دیدار خود در این رقابت ها شکست خورد. تیم جوانان ایران این بازی را با نتیجه ۳ بر یک و با امتیازهای ۲۵-۱۵ در ست نخست، ۲۵-۲۳ ست سوم و ۲۵- ۱۲در ست چهارم واگذار کرد. تیم ایران در ست دوم با امتیاز ۲۵-۲۲ پیروز شد.

تیم ایران با ترکیب تکراری مونا آشفته، زهرا زهدی، زهرا صالحی، آیتک سلامت، الهه حلاج، رقیه جهانی و فاطمه عنایت بازی را شروع کرد.

تیم ایران در شرایطی ست نخست را آغاز کرد که در دریافت و توپ گیری داخل میدان عملکرد مطلوبی نداشت. قزاق ها نیز از این فرصت استفاده کرده و در حمله و دفاع از تیم ایران امتیاز گرفتند. این ست با امتیاز ۲۵-۱۵ به پایان رسید.

ست دوم ایران و قزاقستان بازی پایاپایی انجام دادند. در این ست با به کارگیری فاطمه عنایت در پست پشت خط زن و اسما سعیدی در پست قدرتی، حمله تیم بالا رفت و به این ترتیب تیم ایران ست دوم را با امتیاز ۲۵-۲۲ به سود خود به پایان رساند.

در ست سوم تیم ایران هماهنگ تر عمل کرد و در پوئن های پایانی با سرویس های خوب بازیکنان و حمله های قدرتی توانست فاصله اش را با حریف کم کند. اما قضاوت داور بازی را به سود قزاق ها به پیش برد. قزاقستان این ست را با امتیاز ۲۵-۲۳ به پایان رساند.

اشتباهات فردی و پرتعداد بازیکنان ایران در ست چهارم باعث شد تا قزاقها این ست را هم به سود خود به پایان ببرند. در این ست قزاقستان با نتیجه ۲۵-۱۲ به پیروزی رسید.

به این ترتیب تیم ایران با کسب جایگاه هشتم از نوزدهمین دوره رقابت های والیبال قهرمانی آسیا خداحافظی کرد.