قم - مدیر عامل خبرگزاری حوزه گفت: تفاهم نامه همکاری میان حوزه علمیه قم و سازمان صداوسیما برای ساخت سریال‌های مذهبی امضا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مفید حسینی کوهساری ظهر شنبه در نشست نقد و بررسی سریال «سر دلبران» که با حضور عوامل این سریال در ساختمان انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: هنر در همه جوامع جایگاه بسیار ارزشمندی دارد و به خصوص در مکتب اسلام نگاه به هنر راهبردی و کلیدی است و حتی هنر را یکی از اسماء الهی می‌دانند.

وی بیان داشت: غیر از نگاه فردی به هنر، نگاه اجتماعی به هنر نیز لازمه تحقق هر پیشرفتی است.

تعامل میان دین و هنر مطلبوب نیست

مدیر عامل خبرگزاری حوزه اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی تعامل میان دین و هنر پیشرفت خوبی داشت و امروز شاهد هستیم این تعامل جدی است اگرچه مطلوب نیست.

وی با اشاره به سریال سر دلبران ابراز داشت: این سریال بازتاب خوبی میان مردم داشت و دست اندرکاران آن نیز از افراد خوش سابقه‌ای بودند. این سریال در میان گروه‌های مخاطب خاص جامعه بازخوردهای متفاوتی داشت.  

حجت الاسلام حسینی کوهساری افزود: برگزاری چنین جلسات نقد و بررسی برای سریال‌هایی که روحانیت در آن نقش اصلی را ایفا می‌کنند در میان نخبگان حوزوی و رسانه‌ای مؤثر است.

وی اظهار کرد: تفاهم‌نامه همکاری میان حوزه و صداوسیما در جهت ساخت هر چه بهتر سریال‌های مذهبی امضا می‌شود. البته این تفاهم نامه، همکاری پیش از ساخت چنین سریال‌هایی است نه همکاری پسینه تا اثر مطلوب داشته باشد.